MANAFU*

Abonamente Evensys

Ce idei de business a mai nascut modelul Groupon

Citeam pe Twitter zilele trecute ca in Romania ar fi 40 de site-uri de group buying (sper sa nu fi retinut gresit). Deci a crescut ceva aceasta piata daca o comparam cu inceputul lunii decembrie 2010, cand Dragos Novac anunta ca ar fi 29 de site-uri de acest gen. Se stie deja ca lider mondial si sursa de inspiratie pentru acest business este Groupon.

Ce mi s-a parut interesant pe alte piete, – in special in US, unde Groupon a fost lansat si domina piata – a fost incercarea unor site-uri de a nu copia modelul de baza, de a nu concura cu “gigantul”. New York Times are un articol pe aceasta tema, in care vorbeste de patru strategii in group buying.

Cel mai recent numar al revistei Biz include o analiza a fenomenului pe plan local, unde apar Cem Tunakan (Groupon Romania), Calin Fusu (Neogen / Zumzi), Mihai Seceleanu (InternetCorp / Kuponiada). O puteti citi momentan doar in revista, insa cred ca in curand va fi postata si pe noul site www.revistabiz.ro.

3 comentarii

  1. Gabi Boaca says:

    Cristi, o idee interesanta de business complementar GroupOn este cea care se ocupa cu cupoanele neutilizate de sistemele de group buying. Potentialul este imens in conditiile in care aprox. 10% din “groupoane” nu sunt utilizate.

    Iar vizavi de articolul BIZ mi s-a parut usor descentrat in conditiile in care a omis Fun Deal din lista de operatori de afaceri de tip group buying (fara a minimiza rolul celor care au participat). Este mult peste Zumzi (care nu prea are ce cauta intr-un top al jucatorilor din zona asta) si posibil si peste Kuponiada.

  2. Cred ca s-ar putea sa dezvolte un asemenea sistem pt orice produs care exista in lume. Pe mine m-ar interesa o asemenea idee @ work pt produse naturale .. nu zica care, ca doar nu vand pontu 😛

Comentează