La Digital Marketing Forum, Filip Pieczynski, vicepresedintele companiei de cercetare Gemius, a prezentat un studiu despre eficienta formatelor de bannere in tarile din Europa centrala si de est. Ce am retinut atunci a fost ca polonezii par cei mai “disperati” dupa atentia utilizatorilor de Internet introducand formate mari sau folosind metode abuzive (pop-ups, pop-unders etc). Astazi am descoperit sectiunea “Rising Stars Ad Units” pe site-ul IAB, in care sunt adunate mai multe exemple de bannere creative foarte mari. Le vedeti aici, iar mai sus aveti un exemplu de pe YouTube.
Credeti ca dimensiunea va conta in atragerea click-ului vizitatorilor?
Eu , epre exemplu, daca vad un banner mare si enervant, de’a dracului nu dau click pe el :D.
Cred ca va conta dimensiunea bannerului, pentru ca fiind un banner mare exista posibilitate mare sa dai click din greseala pe el..
Cu cat sunt bannerele mai mari sau mai “intruzive” (daca imi aduc bine aminte termenul nu e preluat corect in romana… are ceva legatura cu roci magmatice) utilizatorii vor utiliza pe scara larga ad killers si atunci toate strategiile lor si banii cheltuiti vor fi inutili.
Prefer oricand bannere in genul acestora de pe site-ul tau, chiar daca pui mai multe decat acum tocmai pentru ca nu ma deranjeaza.
Corect cu “intruziv”. Suna mai bine decat “bagaret”. Am modificat!
Inseamna ca gsp.ro s-ar integra bine pe piata din Polonia :))
Era inevitabil, avand in vedere rezolutiile in crestere, avand in vedere posibilitatea de rich media content practic vom avea site in site. Problema apare dupa parerea mea in momentul in care discutam de mobile si tablete, va aparea un mare gap. Cu cat ne apropiem de o relativa standardizare apar reguli noi si schimba totul iar fiecare campanie va trebui sa aiba reclame pentru toate platformele. Win-Win
Win-Win era pentru clienti si agentii 🙂 am uitat sa precizez
pe termen lung un banner mare are sens doar in cadrul unei campanii punctuale. Un site ce publica mereu bannere mari va rapi din primul ecran dedicat continutului, isi va indeparta cititorii sau ii va trimite spre ad-blockers.
Problema este sa explici,ca agentie, unei companii cu buget mare care reorienteaza eventual ceva dinspre TV spre online ca nu e bine sa publici ditamai bannerul deoarece mai mlult ii dauneaza. La care sa iti replice: Pai da, dar ai vazut ce banner a pus competitorul X? Nu pot sa am mai mic decat el…
Suntem doar un pic in urma, ca piata 🙂
IAB-ul a aprobat 6 noi formate, toate fiind reach media. http://www.digitalreport.ro/2450/iab-a-aprobat-6-noi-formate-de-bannere-on-line/
Si daca ma uit pe studiul akamai (romania e pe locul 4 in lume intr-un clasament al vitezei medii a conexiunii), chiar e greu de inteles de ce nu impingem mai mult reach media.
Cea mai simpla explicatie e dezinteresul marketeerilor; pana una alta, pentru marea majoritate, digitalul e la “si altele”.
Corect 🙂
Rămîne de văzut dacă adurile mai mari cresc şi CTR-ul. Pentru că dacă lumea nu clicăie pe ele, degeaba sunt mari. Există studii privind relaţia dintre mărimea bannerului şi CTR?
Eu cred ca este vorba si de cum este facut acel banner. Din ce vad in filmulet, acele banere sunt foarte interactive, si atunci parca ai vrea sa dai un click 2.
Pana la urma, aici e provocarea, sa le faci itneractive, sa atragi oamenii sa dea click. Asa era si pana acuma, de altfel. Nu marimea conteaza neaparat…
Tin sa te contrazic… marimea conteaza intotdeauna pentru ca oamenii reactioneaza la stimuli si nu poti spune ca are impact mai mult un led asupra lor decat un far de 2×2. Conteaza si continutul dar toate aspectele sunt legate direct intre ele.