In ritmul in care lanseaza noi modele, Nokia va ramane in curand fara “numere” pentru urmatoarele terminale. De aceea probabil s-a gandit ca de acum inainte ar fi “cool” sa dea nume modelelor sale, tintind spre succesul Motorola RAZR si LG Chocolate.
Aceasta decizie ar putea avea un impact major asupra succesului de piata viitor (multe modele vor fi scoase astfel din “anonimat”). Nokia a avut cateva modele cu recorduri de populariate (5110, 6110, 6210, 3330, 6230) ori modele inedite (7600, 3660, 7280) intr-un “ocean” de lansari pe banda rulanta, care ar fi meritat sa fie promovate in asociere cu un nume si nu cu un numar, iar N-Gage a fost testul pozitiv de care a avut nevoie. Se pare ca prima initiativa de naming e atribuita modelului 8800, denumit si Sirocco, programat pentru lansarea comerciala in aceasta luna.
“Nume vs. Numar” e o dezbatere mai veche in industria auto, unde multi specialisti de marketing considera numele mai bun decat numarul desi exista cel putin un caz care le infirma teoriile – BMW.
FOTO: BABY NAMES/ MOVITZ
Toate telefoanele Nokia au un nume asociat, doar ca nu a fost folosit in comunicare pana acum: Maverick, Q, Vanessa. Telefonul meu actual este o varianta 7370 denumita Chocolate. Normal ca nu a meritat sa fie folosit acest nume, sa se investeasca in el cat timp LG Chocolate era in aceeasi vitrina/ oferta :)Cred ca vor continua sa promoveze numerele cat timp au sensibil mai multe modele simultan in portofoliu prin comparatie cu ceilalti producatori, cat timp lucreaza pe serii si clase, si cat timp Nokia xxxx scoate Nokia in evidenta, pe cand Nokia Q are sanse sa se transforme repede in Q.Eu cred ca viata scurta a unui telefon nu justifica construirea si sustinerea unui nume-brand decat in cazuri exceptionale. Poate un nume de serie?Oricum, aceste numere inca au awareness, chiar si la cei care nu folosesc Nokia, pe cand viceversa nu este valabila.Buna tema 🙂 Mai liciteaza cineva?
Cred ca am omis sa spun ca e cam oficiala trecerea la nume de la numere in cazul Nokia. A fost o stire saptamana trecuta care cita un oficial Nokia.
Cand un fost Coca Cola vine la Nokia, se anunta vremuri interesante. Desi gurile rele… Desi i-au trebuit 2 ani sa scoata prima vorba, s-ar putea sa insemne ca este gata de vreun fel de roll-over, si ca i-a facut bine sa locuiasca la Londra in loc de Helsinki.Stirea este neclara, insa mi se pare interesant ca a “scapat” pe gura in loc sa fie un mare comunicat de presa/ o super conferinta cu nu stiu ce ocazie. Citez din versiunea yahoo:”What you will see coming from us in the future is not just a numbering system, you are going to start to see names that carry a meaning and are important to consumers,” Keith Pardy, head of marketing at Nokia, said during a webcast from an Citigroup’s investor meeting in New York. He did not specify if all new models would get names, or if some would still be introduced with a four digit number. Earlier this week Nokia unveiled new phone models 7390, 7373 and 7360.Numere! Le astept pe urmatoarele 🙂