Nu stiu cati se mai gandesc la “salvarea” presei scrise. Avem Kindle si iPad acum si o groaza de alte gadget-uri care vor veni si vor accelera adoptia formatului digital si migrarea catre aceste noi platforme. Cred ca intrebarea cea mai importanta pe care ar trebui sa ne-o punem este: “Mai vrem sa citim o publicatie tiparita?”. Sigur, sigur?
Eu chiar sunt curios ce va ramane in cativa ani din blogging, microblogging, social networks, location based services, toate ţPad-urile si mai ales ce se va intampla cu industria de publishing traditionala.
Lumea nu sta insa cu mainile in san. CMO Council a publicat recent un raport care vorbeste despre provocarile de astazi pe segmentul revistelor si cum personalizarea continutului si a publicitatii (pentru o relevanta cat mai mare in fata cititorilor) poate salva industria. Aici gasiti raportul. Am pus mai jos cateva cifre care mi-au placut.
Depinde.
Am renuntat de mult sa mai cumpar ziare si asta nu pentru ca le citesc gratuit pe net, ci pentru ca e mai rapid. Asta in ceea ce priveste o stire, pe care daca o afli dupa doua zile e ca si cum n-ai fi aflat-o.
In schimb n-am renunat la revistele pe care le pot pune in raftul cu carti; aici poate intra orice publicatie periodica. Pot spune ca nu gasesc nicio placere in a citi blog-uri de e-zines, dar cand tin o revista in mana, simt ca e a mea si valoarea asta n-o sa poata fi vreodata egalata de media electronica.
Desigur, astea sunt vorbele unui conservator.
Intrebarea pe care ar trebui sa ti-o pui nu este daca se va mai citi presa tiparita, nici daca se va mai citi presa electronica, ci “se va mai citi?”. Prevad o post-new-media axata pe grafica si mai putin pe text.