Compania de research Kantar a combinat peste 6,5 miliarde de date despre atitudinile și comportamentele de cumpărare și de consum ale oamenilor pentru a defini cantitativ noile reguli de marketing care să le arate directorilor de marketing cum să identifice prioritățile și activitățile care îi vor putea ajuta la creșterea mărcii și la o conectare mai bună cu consumatorii.
Analiza Blueprint for Brand Growth, care s-a întins pe durata unui an, dezvăluie în mod empiric care sunt cei mai importanți trei factori pentru creșterea unui brand și oferă specialiștilor în marketing un model decizional, care să îi ajute să controleze mai bine pârghiile cu care să modeleze viitorul brandurilor lor.
Studiul a căutat să răspundă la întrebarea „Ce pot oamenii de marketing să facă mai bine pentru ca brandurile lor să crească?” Iar răspunsul a fost că brandurile cresc dacă sunt diferite în mod semnificativ (Meaningfully Different) pentru mai mulți oameni. Mărcile care sunt diferite în mod semnificativ față de altele, au o penetrare a pieței de 5 ori mai mare, cu o probabilitate mai mare de a o îmbunătăți în următorii doi ani.
Pentru ca brandurile lor să ajungă să fie diferite în mod semnificativ, Kantar recomandă ca marketerii să activeze trei acceleratoare de creștere și modele de luare a deciziilor:
Predispose More People sau Să predispună mai mulți oameni: creativitatea, reclamele și experiența de utilizare sau consum construiesc atât o diferențiere semnificativă cât și disponibilitate mentală pentru branduri. Mărcile care reușesc să facă asta în mod optim, captează o cotă de piață din volumul vânzărilor de 9X mai mare decât restul, au un preț mediu de vânzare de 2X mai mare și o probabilitate de 4X mai mare ca să își crească cota de piață în viitor.
Be More Present sau Să fie mai prezente: optimizarea distribuției, a întregii experiențe a clienților, a gamei de produse/servicii, a ambalajelor, a prețurilor și a promoțiilor duce la câștigarea cu până la de 7X mai mulți cumpărători în cazul brandurilor cu o prezență permanentă, extinsă față de cele prezente în doar jumătate din ocaziile de cumpărare.
Find New Space sau Să găsească un spațiu nou în piață: inovarea axată pe identificarea spațiilor incrementale (motivații, ocazii, categorii și servicii conexe) dublează șansele de creștere ale unui brand. Creșterea numărului de ocazii de consum sau de utilizare cu 10% determină o creștere a veniturilor cu 17%.
Puteți afla mai multe despre Blueprint for Brand Growth în această pagină.
[…] Un plan de acțiune pentru creșterea brandurilor […]
Super insighturi! Este clar că pentru a ieși în față pe piața aglomerată de astăzi, brandurile trebuie să combine creativitatea și prezența extinsă cu inovația. Kantar oferă o direcție clară, iar activarea acestor acceleratoare de creștere poate face diferența în mod semnificativ – mai ales pentru cei care sunt pregătiți să identifice noi oportunități și să optimizeze experiența consumatorilor.