Google lansa versiunea pentru România a YouTube, în urmă cu 10 ani, în primăvara lui 2013. La un deceniu de la apariția YouTube România, peste 12 milioane de români adulți se uită la video-uri pe YouTube, potrivit datelor Google, însă specialiștii apreciază că audiența generală ar fi în jur de 14 milioane, conferind platformei locul 1 în social media, în România. Iată o serie de date interesante și utile celor care lucrează în agenții și companii:
• 98% dintre români declară că găsesc pe YouTube conținut de calitate, spune un studiu Ipsos, comandat de Google.
• 91% dintre românii care intră pe YouTube spun că au învățat ceva nou uitându-se pe la clipuri pe platformă (Ipsos).
• 8/ 10 români găsesc pe YouTube conținut unic, pe care nu-l mai pot găsi în altă parte, arată același studiu.
• 8.000 + canale românești aveau la final de 2022 peste 10.000 de abonați (creștere cu 15% față de anul anterior).
• 1.600 + canale aveau peste 100.000 de abonați (+15% față de 2021).
• 150+ canale din România au peste 1 milion de abonați, cu 20% mai mult față de finalul lui 2021.
• 5,5 mil. de români se uită la video-uri de pe YouTube pe ecranul televizorului.
Youtube mi se pare cea mai complexa si diversificata platforma de content, putuand gasi informatie video si audio de orice fel.