Am tot citit anul trecut despre cum a crescut consumul de Internet și mai ales de social media, la noi și mai prin toată lumea. Studiile spun că numărul de utilizatori de Internet a avut în mare același ritm de creștere în 2020 și 2019 – 7,3% anul trecut; 7% acum doi ani. Social media însă au avut o creștere mai accelerată în 2020 (13%) față de 2019 (9%), semn că pandemia ne-a ținut în casă și pe rețelele de socializare.
În România, putem să spunem că în 2020 timpul petrecut în medie pe Internet zilnic a crescut cu 5 minute de la 7:21 ore la 7:26. A crescut semnificativ numărul utilizatorilor de social media de la noi. Anul trecut, 62,6% dintre românii foloseau rețelele sociale față de 57% în 2019.
O evoluție importantă, dar nu neapărat mare, zic eu, a avut-o și conținutul video vizionat online de români. Acum doi ani, 60% urmăreau filme, seriale și show-uri TV pe Internet. În 2020, procentul lor a ajuns la 63,3%.
Aceste date apar în probabil cel mai important raport anual digital din lume, compilat de We Are Social și Hootsuite, ce oferă o imagine de ansamblu a evoluției Internetului, social media și comerțului online în peste 40 țări din lume.
Am selectat de asemenea alte câteva cifre interesante despre utilzatorul de Internet român, utile atât oamenilor de marketing și comunicare, cât și practicienilor din agenții.
[…] tot vorbeam despre digitalizarea in Romania si initiativa Google, am gasit la Cristi Manafu profilul romanesc al cetateanului digital al anului 2020. Mai plusez si eu pentru bloggeri cu date despre digital advertising, dupa o analiza […]
[…] Profilul un cetățean digital român […]