O întrebare des apărută în firme este cum vor fi ele afectate de epidemia de COVID-19 și ce pot face ele pentru a compensa efectul economic negativ. Sunt firme care fără să facă nimic au văzut creșteri spectaculoase ale business-ului: FMCG, food-retail, magazinele online, procesatorii de plăți, producătorii de software pentru conferințe online etc. Restul firmelor sunt și vor fi puternic afectate de măsurile de izolare luate de autorități.
Totuși trebuie să nu uităm că nu s-a decretat stare de urgență și că toate legile și regulamentele rămân în vigoare, inclusiv GDPR. Însă GDPR ne ajută în aceste zile. Orice firmă își poate contacta clienții, partenerii, furnizorii, foștii clienți, parteneri, furnizori, cu informații utile despre prevenția infectării cu coronavirus. Într-un e-mail se pot pune sfaturi utile, link-uri către surse veridice de informații, măsuri luate de către firmă – lucruri utile pentru recipient. Lucruri pe care s-ar bucura să le citească și pe care ar trebui să se aștepte să le primească.
Temeiul legal pentru această prelucrare este interesul legitim al organizației de a-și educa și proteja clienții, partenerii, furnizorii, foștii clienți, parteneri, furnizori. Nu, tot nu se poate da mail la o bază de date „închiriată” sau „cumpărată” (cold-emailing). Dar da, dacă firma a avut o relație de business cu o persoană îi poate trimite o astfel de informare utilă.
Faptul că firmele pot da astfel de mesaje nu înseamnă că pot să bage în ele și reclame la produse, la discount-uri, la promoții etc. Considerați un astfel de mail o ocazie de a arăta clienților, partenerilor, furnizorilor cât și celor cu care nu mai lucrați faptul că firma ia măsurile necesare de prevenție și ajută și pe alții să ia măsurile necesare de prevenție.
Nu uitați să adăugați la sfârșitul mail-ului un „disclaimer” care să sune cam așa: „primiți acest mail în temeiul interesului legitim al operatorului de date X de a-și educa și proteja partenerii de business. Dacă nu mai doriți să primiți astfel de mesaje vă rugăm răspundeți la acest mesaj indicându-ne acest lucru. Pentru mai multe informații vizitați notificarea noastră de prelucrare a datelor cu caracter personal la adresa Y”.
Articol dintr-o serie de 12 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit primul newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!
[…] Comunicarea cu clienții și partenerii este esențială acum […]