Era o vreme în care brand-urile se întreceau în acțiuni de real-time marketing. Țin minte că, la un moment dat, am organizat chiar un workshop pe această temă împreună cu una dintre agențiile de PR de top de la noi. Interesul a scăzut față de acum 5-6 ani, când RTM-ul era pe buzele tuturor, sau a devenit ceva comun, ceva care vine de la sine înțeles în lumea comunicării. Asta rămâne să urmăresc în 2019.
Anul acesta a început cu un exemplu frumos de la Lugera & Makler Romania, ce ne arată că RTM este încă o idee bună, când vrei să intri elegant în conversația momentului și mai ales să îți arăți competența, când ești un business nișat.
Dacă ne uităm la exemplele mari din 2018, vedem că RTM a rămas mai mult în curtea brand-urilor mari, care ating milioane de clienți, dar – câteodată – și a fost o voce pentru brand-uri mici îndrăznețe. Iată deci topul personal al campaniilor de Real-Time Marketing, de la noi, pentru anul trecut.
1. McDonalds x KFC – Trăiască Capra Vecinului
2. Coca-Cola – Nicio diferență
3. Bistro Matrioska – 42 de luni, 42% discount
4. Coca-Cola – Sarbatorile revin
5. Pepsi – Noua aromă
Rezervă un loc la Digital Marketing Forum 2019
Spre final de februarie, o zi de conferințe îți va aduce unele dintre cele mai noi tendințe în marketingul digital și foarte mult know-how local de la oameni cu experiență. Am gândit programul Digital Marketing Forum ca un mix de subiecte relevante pentru orice tip de companie: de la firme locale mici sau mari până la corporații cu multe brand-uri în portofoliu. Dacă lucrezi în marketing, ar trebui să fii printre cei 300 de specialiști din prima zi (21.02) și cei 100 de practicieni din ziua de training (22.02). Locurile sunht limitate, evenimentul are mari șanse să devină repede sold-out.