În era automatelor care îți vând orice, de la prezervative la gumă de mestecat, de la pizza la ceai fierbinte și de la băuturi răcoritoare la lenjerie intimă (japonezii sunt campionii absoluți în acest domeniu), era aproape firesc să apară și automatele cu haine.
Uniqlo, un brand japonez, plănuiește să deschidă în toamna acestui an 10 automate cu haine, în aeroporturile și mall-urile americane. Acestea le sunt destinate în primul rând călătorilor, celor pentru care hainele au mai degrabă un rol funcțional decât unul de status. Pentru început, automatele vor vinde tricouri, urmând ca în viitorul apropiat, turiștii să poată cumpăra jachete și bluze. Primul automat de haine a fost deschis deja în aeroportul Oakland, din California (SUA).
Persoanele aflate pe fugă, care nu vor să piardă prea mult timp în căutare de haine, vor putea astfel să își reînnoiască garderoba în timpul necesar preparării unei cafele la un alt automat. Prețurile hainelor comercializate “la pachet” sunt de 14,90 dolari pentru o bluză, respectiv 69,90 dolari pentru jachetele ușoare.
Compania producătoare de textile Uniqlo a fost fondată în anul 1949, în Yamaguchi (Japonia). Astăzi, Uniqlo are peste 1.000 de magazine în toată lumea.