În martie, trăgeam un semnal de alarmă pe blog: “Este oficial – Facebook este pe bani!“. Nu era chiar oficial, după cum recunoşteam chiar eu într-o notă de pamflet, dar o sămânţă de adevăr există acolo. Mai mult, la acea vreme s-a declanşat o adevărată avalanşă de articole despre relevanţa Facebook pentru branduri.
Câteva luni bune mai târziu şi după vreo 450 de like-uri, ideea articolului revine în actualitate. Acum este chiar oficial! Facebook va tăia “macaroana” brandurilor care toarnă articole promoţionale cu nemiluita.
Evident, Facebook nu ne spune asta direct. Motivează că utilizatorii săi nu vor să vadă anumite mesaje promoţionale în News Feed. Ceea ce e adevărat până la un punct. Ce nu spune Facebook este că această măsură nu le va mai oferi multor branduri decât alternativa “plăteşti dacă vrei să te vezi”.
Evident, Facebook spune că nu va creşte numărul de reclame pe care le vede un utilizator (de parcă a numărat cineva câte vede sau ştie), ceea ce e un lucru bun, la urma urmei. Însă mă întorc la branduri. După ce au investit timp, bani, resurse în pagini, pentru a comunica, printre altele, şi promoţii, organizaţiile vor trebui, vrând-nevrând, să facă Facebook Ads (dacă nu au făcut până acum) sau să mărească bugetul.
Toate detaliile exprimate în viziunea Facebook le găsiţi aici. Citiţi printre rânduri.
Sursa foto: © Dolphfyn | Dreamstime.com
lasa ca nu e rau; unii prea confunda facebook-ul cu programul de le teleshopping
Cristina – ai dat like unei pagini a unui produs, despre ce te asteptai sa iti vorbeasca?
[…] algoritm, ca să facă userilor pe plac, în urma nu ştiu cărui sondaj făcut de ei. Apoi a venit Cristi şi a explicat că, de fapt, Facebook nu caută decât o soluţie prin care să pună sula în […]
Nope, tot nu e oficial. Pentru mine, ca utilizator, inca e gratis
Dane, platesti tu, stai linistit. Consumul de date te costa, reclamele servite te costa si ele intr-un fel, datele tale private te costa cand sunt vandute.
[…] pentru că Facebook zice că mesajele promoționale strică experiența utilizatorilor. Deci revenim la reclamele clasice pe Facebook, deci investim și mai mulți bani în marketingul prin această rețea […]
[…] acum câteva zile că Facebook vrea să facă bani cu orice preţ (şi e un lucru firesc) şi va suprima, spre binele utilizatorilor, multe dintre mesajele […]
[…] trecute, am vorbit despre cum schimbările Facebook vor afecta brandurile de rând (aici) şi cum utilizatorii nu preferă marea reţea pentru comunicarea cu companiile (aici). Cu alte […]
[…] Au mai scris pe subiect și Victor Kapra, Cristian Manafu […]
[…] ne-a încântat prea mult faptul că partea organică aproape a ”murit”, că vom fi evaluaţi în funcţie de feedback-ul utilizatorilor și când facem ad-uri sau că […]
[…] brandurilor pe Facebook s-a deteriorat în ultimii ani. Cel mai recent post al meu titra: “Acum este oficial: Facebook va fi pe bani!” şi vorbea despre măsura de a reduce apariţia mesajelor promoţionale ale companiilor pe […]