De cativa ani, tot auzim voci strigand “Care este ROI-ul social media?”. Se pare ca nici in 2014 multi sefi de branduri nu au gasit inca raspunsul: 2/3 nu stiu inca daca masoara ce trebuie in social media, spune eMarketer. Situatia a ramas aceeasi in ultimii patru ani.
Daca ROI-ul se lasa inca asteptat, e mai interesant probabil sa privim acei key performance indicators de care, la fel, vorbesc multi. Practic, ne uitam la ce masoara oamenii de marketing. Studiul eMarketer ne spune ca acestia pun in capul listei engagement-ul, apoi traficul generat si in al treilea rand, cresterea numarului de fani si followers.
Cum comentati?
Sursa foto: © 1000wordsimages | Dreamstime.com
Pentru companiile care vand online sau doar online, lucrurile sunt mai simple si ROI poate fi calculat destul de usor, nu numai in OM dar si in SMM.
In schimb, companiile care folosesc SMM doar pentru audienta si micro-conversii, lucrurile sunt foarte complicate. O solutie a fost si este aceea de a crea liantul dintre online si punctul de vanzare printr-o oferta dedicata clientilor ce vad reclamele brandului in online. Sau, mult mai complexele call-tracking, influenta directa a campaniei SMM asupra fluxului de vizitatori in punctele de vanzare (care se intereseaza de produsele promovate), nr de produse vandute si care au fost promovate etc. Sa calculezi doar ceea ce tine de SM fara sa verifici si influenta directa asupra vanzarilor efective mi se pare a fi doar un mod de a considera ca SM e un mecanism ne-prioritar in angrenajul de Marketing al unei companii si, deci, cheltuielile cu SM pot fi trecute usor la “alte cheltuieli”.
1.conversion to leads
2.conversion to sales
[…] Ce masoara oamenii de marketing in social media in 2014. […]
primele chestii sunt absolut noi pentru noi 🙂