MANAFU*

Abonamente Evensys

Este YouTube o alternativa pentru Facebook?

Dezamagirea pe care a generat-o Facebook ieri pe bloguri, Twitter si pe diverse site-uri a lasat loc pentru o intrebare: Ce vom face in social media in 2014? Mugur Patrascu vede o intoarcere la viral / viralizare. Interesant…. Si cum ar fi sa aiba YouTube un rol important in noul episod despre social media?

In trecut, am “pledat” de cateva ori impotriva YouTube. O data pentru ca oferea un loc de joaca pentru “cei mai rai” comentatori de pe Internet si apoi pentru ca nu avem date despre numarul de utilizatori ai platformei. Daca le are cineva, le inserez si le promovez cu mare drag. Pe baza unor informatii mai vechi de 3 ani, estimez ca sunt in jur de 5-6 milioane de romani care ajung lunar pe YouTube.

ZeList Monitor ne ofera totusi niste informatii. Iata ce am preluat de la serviciul de monitorizare pentru luna septembrie:

  • Clipuri video publicate de romani: 114.862
  • Comentarii publicate: 478.320
  • Vizualizari pentru clipurile publicate in septembrie: 158.856.786
  • Utilizatori romani cu cel putin 1 comentariu in septembrie: 74.269
  • Utilizatori care au publicat cel putin un clip in septembrie: 24.751

Avem niste cifre, dar nu avem la ce sa le raportam concret. Ele ne lasa totusi sa ne facem o parere despre interactiunea pe platforma si crearea de continut. Cum vi se par?

Exista insa si un alt motiv pentru care brandurile ar trebui sa ia in considerare YouTube in planurile lor pentru 2014: videobloggerii.

La Social Media Snow Camp, am aratat in premiera (via Bogdana Butnar) un clip despre fenomentul videoblogging-ului in Romania. Il vedeti mai sus. Vorbeste despre ce performante au atins “vloggerii” si ce fel de materiale prind cel mai bine la public. Mai mult, revista Biz are un articol behind-the-scenes de la filmarea acestui micro-reportaj, ce aduce cateva informatii in plus. Il cititi aici.

Va invit sa urmariti cele doua materiale, iar daca lucrati in marketing si comunicare poate cantariti apoi cat de bine se potriveste (ca audienta, abordare si continut) YouTube cu brandurile voastre. Si incercati la final sa raspundeti la intrebarea: Este YouTube o alternativa pentru Facebook?

©  | Dreamstime.com

8 comentarii

  1. Haotik says:

    Eu sper ca agentiile sa dea mai multa atentie blogurilor in 2014.

  2. Piromanu' says:

    Eu vad mai degraba vine-ul o viitoare alternativa pentru facebook pentru ca le imbina pe amandoua

  3. 5-6 milioane de romani sunt tot atatia cati au si conturi de facebook deci potentialul YouTube exista.
    Pe de alta parte dezamagirea produsa de facebook se va manifesta doar in randul celor care administreaza pagini, profilele personale nu vor fi afectate, drept pentru care utilizatorii obisnuiti vor ramane pe facebook, nu vor migra catre YouTube.
    De aici incepe provocarea pentru administratorii paginilor.

  4. Replica la comentariul lui Haotik: si ce sa faca agentiile cu blogurile in 2014? Sa deruleze aceleasi campanii bulk ca si in 2013 si sa sa trezeasca cu zeci de linkuri generate intr-un timp foarte scurt si apoi cu site-urile penalizate de Google? Tipul asta de campanii n-o sa mai tina mult timp.

  5. Sofokle says:

    Avand in vedere ca si Youtube a dat cu maciuca in perete cu noi reglementari si noi roboti de verificare a continutului clipului incarcat, privind drepturi de autor si cu noul sistem bestial de comentarii cu Google + tare cred ca o sa apara chestii noi. Inca mai este loc

  6. Pe Surubel il stiu din 2010…Ne-am busit pe holurile reci si anoste de la FJSC…De atunci le avea cu viralizatu pe youtube…L-am prins si eu intr-un interviu http://presainblugi.com/exclusiv-presainblugi-interviu-cu-surubel-tipul-de-pe-viralu-youtube/…Ideea e ca omul a persistat si de la radio a ajuns acum sa fie un show-man pe youtube…Intr-adevar youtube are potential dar are si o mare hiba din punctul meu de vedere….daca faci un clip misto, un montaj super si in fundal se aude nu stiu ce piesa risti ca toata munca ta sa fie anulata pe motiv ca n-ai drepturi de autor…Asta e provocarea cea mare…

  7. […] care sunt cei mai cunoscuţi vloggeri români, dacă Youtube este o alternativă pentru Facebook și care sunt etapele unui plan de marketing […]

  8. Lucrez la un articol despre importanța YouTube-ului în cariera unui artist, mai ales în comparație cu Facebook-ul (cel mult lăudat).

    PS: Vine nu va fi niciodată o alternativă la YouTube sau o rețea socială puternică.

Comentează