O tara cu antreprenoriat puternic este puternica, produce valoare si progreseaza. Antreprenorii romani merita sa fie priviti ca o forta a binelui, fiindca fara ei economia locala nu ar exista. Pornind de la aceasta idee, revista Biz si Unlock Market Research au realizat Topul Antreprenori Romani.
Este un clasament in care nu apar numele grele din afaceri (Ion Tiriac, Dinu Patriciu etc) din dorinta de a aduce in prim plan mai degraba persoane mai putin cunoscute, dar asociate unor companii de succes.
Un alt obiectiv al studiului a fost acela de a crea un portret ideal pentru antreprenorul roman. Rezultatele au aratat ca ingredientele de baza ale antreprenoriatului sunt Viziunea (12% dintre respondenti) si Actiunea (12%). Atributele dezirabile si diferentiatoare sunt Competenta (10%) si Consecventa (10%).
Cercetarea mai spune ca antreprenorul ideal ar trebui sa fie Flexibil pe termen scurt (9%), dar fidel unei Gandiri strategice pe termen lung (9%), sa se adapteze pe moment fara sa se abata de la strategia de dezvoltare a business-ului. Si nu in ultimul rand, trebuie sa arate Pasiune (7%), Curaj (6%), Idei (5%) si Implicare permanenta in businessul sau (5%).
Respondentii sunt cei care interactioneaza in diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala. Domeniile de activitate ale respondentilor au fost foarte variate: marketing, comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati, consultanti, publicitate, branding, PR).
[…] 2013, Biz magazine and Unlock Research created The Top 50 Romanian entrepreneurs, acknowledging also the entrepreneurial spirit and the courage in […]