Cineva imi spunea astazi ca vremea blogurilor va apune in curand, daca nu a inceput deja. Era o referire la blogging-ul ca fenomen izolat, apartinand unei tagme si la transformarea sa in ceva comun, de masa, de catre vedete si politicieni.
Nu stiu daca este chiar asa. Eu cred ca blogurile celebritatilor joaca un alt rol sau sunt din alt film. Nu?
Mai stiu de asemenea ca astazi interesul companiilor pentru a comunica cu sau prin bloguri este mai mare ca oricand, semn fireste ca blogging-ul e inca la moda. Am primit cateva telefoane pe tema comunicarii pe bloguri si am abordat subiectul intr-o serie de intalniri recente. In urma lor, mi-am dat seama ca exista un gap intre comunicatori si blogosfera, exista si prejudecati, dar si o preocupare fata de acest nou canal de informare.
Multora (din companii sau comunicare) le este greu sa inteleaga cum functioneaza blogosfera sau chiar mediul online. Chiar si mie mi se intampla uneori. Mai mult, bloggerii nu pot fi tratati ca niste jurnalisti si nici nu impart aceleasi valori si interese. Sunt unii interesati, de exemplu, de publicitate pe blog, dupa cum multi sunt si cei care afiseaza semnul “Ad Free Blog”.
Avand cateva initiative in spate legatre de blogging si online, am decis sa lansez doua noi idei care sa aduca putina lumina sau sa ii lamureasca pe cei care inca isi pun intrebari legate de blogosfera. Iata la ce am ajuns:
Media 2.0 – Sub acest nume va functiona un site dedicat unor sondaje si instrumente care sa ofere cat mai multe informatii despre new media si in special despre bloguri. Un prim sondaj realizat sub umbrela Media 2.0 va fi Blog Marketing Survey, ce isi propune sa gaseasca in blogosfera cateva raspunsuri la intrebari legate de publicitatea si reclamele pe bloguri.
Blogging for Companies – Sub acest nume am initiat un workshop despre bloguri, ce va avea loc luna aceasta. Practic este o introducere in blogging pentru cei care vor sa asimileze rapid informatiile de baza despre acest nou mediu si sa afle raspunsuri la mai multe intrebari legate de comunicare in blogosfera si blogurile de companie.