MANAFU*

Abonamente Evensys

Topul campaniilor de real-time marketing in 2013

1267425_10151622894285863_997321780_o

Despre real-time marketing se va vorbi din ce in ce mai mult. Biz a dedicat deja doua sesiuni in evenimentele sale despre social media desfasurate in tara. Pe 21 noiembrie, la PR Academy, real-time marketing va fi unul dintre subiectele principale in ziua despre Inovatia in comunicare.

Dincolo de aceste initiative de promovare a conceptului stau actiunile brandurilor din ultimele luni, motiv pentru care mi-am propus sa strang in acest post cele mai cunoscute studii de caz.

1) Durex / Cutremur / Facebook
Cutremurul care ne-a trezit cu noaptea in cap in acest weekend a fost un bun prilej pentru cateva branduri sa reactioneze in timp real. Durex a avut probabil cea mai rapida si cea mai inspirata reactie, anuntand pe Facebook: “Acum ca v-a trecut sperietura, hai recunoasteti si care ati fost de vina”.

2) ROM / Concert Iron Maiden / Outdoor
Desi gandita cu ceva timp inainte, campania “Bucharest Not Budapest” a avut in centru sau activitati de real-time marketing in perioada concertului Irona Maiden in Romania. Povestea este cunoscuta deja.

3) UniCredit Tiriac Bank / UEFA Champions League / Eveniment
Cum se face real-time marketing in timpul unui eveniment despre real-time marketing? Raspunsul l-a dat UniCredit Tiriac Bank in timpul Social Media Summit Cluj, cand in sala, in timpul prezentarilor, Miodrag Belodedici a adus Cupa UEFA Champions League.

4) KFC / Sorin Psatta / Sampling
Cunoscut om de publicitate si fan declarat KFC, Sorin Psatta a povestit pe Facebook cum a convins-o pe angajata unui restaurant sa ii ofere un meniu cu ceva in plus. Povestea o cititi aici.

5) ROM / Alina Negrea / Facebook
ROM a dorit sa o intalneasca pe Facebook pe Alina Negrea, eleva care a luat singura nota de 10 la Bacalaureat, in Bucuresti.

6) ROM / Cristina Bazavan / Facebook
Cum reusesti sa ii faci ziua mai buna unui influencer? ROM i-a trimis Cristinei Bazavan o cutie cu ciocolata pentru zilele nedormite.

7) Samsung / Oltea Zambori / Product Test
Un status pe Facebook iti poate rezolva o problema de moment. Oltea a ramas fara laptop, iar Samsung i-a oferit temporar un inlocuitor. Exact cand avea nevoie.

8) UniCredit Tiriac Bank / Concert The Wall / Giveaway
La final, un exemplu propriu. Inainte de concertul The Wall toata lumea cauta pelerine de ploaie. Am pus si eu o intrebare pe Facebook. Cateva ore mai tarziu, primeam 4 pelerine la birou.

….

Acest top este unul personal si poate fi actualizat cu propuneri externe. Evident, sugestiile primite vor fi trecute printr-un filtru. La final, voi invita publicul sa voteze campaniile nominalizate. Asadar, ce alte studii de caz cunoasteti?

Sursa foto: Revista Biz

8 comentarii

  1. Si cei de la Love Plus au fost pe faza. E adevarat, au postat la 9 minute dupa cea de la Durex. Dar mai bine scrisa, dupa gusturile mele.
    https://www.facebook.com/loveplus.romania/posts/10151866916623891

    De remarcat ca si Durex, si Love Plus, au postat de pe mobil 😀

    Nu stiam ca UniCredit Tiriac a adus cupa la SMS Cluj, fain 🙂

  2. raluxa says:

    Chiar daca nu a fost plasat in cea mai fericita circumstanta pentru mine, gestul Crama Murfatlar se inscrie in gama exemplelor prezentate de tine http://raluxa.com/real-time-marketing-de-la-murfatlar/

  3. Desigur! Da, a fost real-time. Am salutat si eu ideea la vremea respectiva.

  4. Haotik says:

    Tot la real time marketing se poate pune si asta: http://haotik.ro/tnt-responsabila-cu-fericirea/ Doar ca in cazul meu au venit de la TNT ciocolatile si nu de la ROM.

  5. Stefan Oancea says:

    Cred că în categoria asta intră şi print-ul făcut de cei de la Timişoreana în legătură cu subiectul Roşia Montană: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=719555938070205&set=pb.134427426583062.-2207520000.1379620643.&type=3&theater

    Iar dacă nu mă înşel, după acest print a urmat şi un panou outdoor.

  6. Stefan, cred ca intra mai bine la newsjacking, o alta tema actuala!

  7. […] din weekend nu mi-a fost doar sursa de inspiratie pentru topul campaniilor de real-time marketing. Mi-a dat si ideea de a cauta companiile care au echipe de social media active […]

  8. […] 2013 (Bucharest Not Budapest, Dulcea Razbunarea si Marea Unire Digitala) si cateva actiuni de real-time marketing au demonstrat creativitatea […]

Comentează