Pe primul loc in Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, pentru al patrulea an consecutiv, se afla Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu si Zuzu.
Clasamentul are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz si a fost lansat astazi in cadrul conferintei BrandRo.
In Topul brandurilor romanesti din 2013 exista 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica, Delaco, Tarom, e-MAG si Jidvei. Cele mai spectaculoase cresteri au venit de la Caroli, in urcare cu 16 locuri, Zuzu, in urcare cu 13 locuri si Dedeman, in urcare de 12 locuri). Tot in topul cresterilor se afla si Dero, Doina, Petrom si Frutti Fresh.
Anul 2013 este un moment de consolidare valorica a brandurilor romanesti. Oamenii s-au obisnuit cu criza, o trateaza ca pe o stare de lucruri normala, si-au adaptat comportamentele si au descoperit strategii eficiente de a se descurca in contextul nou format. De aceea si topul brandurilor romanesti este mai stabil, nu mai genereaza surprize majore si confirma trendurile intuite in anii trecuti: mai multa cumpatare, mai multa grija pentru sine, mai mult pragmatism.
Ma bucur pentru locul 2 al celor de la Dorna, intotdeauna mi-a placut comunicarea lor.. Vesti bune si pentru Dedeman pe care ii iubesc pentru panourile lor stradale. Nota 10
Sunt curios cati dintre cei care au raspuns la studiu fac deosebirea intre Dorna si LaDorna.