Mashable a publicat astazi un articol scris de o adolescenta de 13 ani, care explica de ce noua generatie nu e interesata de Facebook. Pe scurt, raspunsul ar fi: Pentru ca exista Instagram, Twitter si Snapchat, iar Facebook e mai complicat ca oricand.
In ultimele luni, diverse articole si studii au incercat sa arate ca Facebook ii pierde pe tineri si de aceea are o mare problema. De fapt, problema nu este aici. Nu are legatura cu adolescentii, cu seniorii, cu aparitia altor retele, cu schimbarile frecvente, cu tarile in care Facebook inca nu a “penetrat”. Problema este in ceea ce ne va oferi Facebook si cum ne va pastra atasati de retea.
La inceput a fost socializarea cu colegii, apoi au fost jocurile, apoi regasirea vechilor prietenii etc. Nu trebuie neglijat nici fenomenul “Fear Of Missing Out“. Dar ce urmeaza pentru Facebook? Aceasta este intrebarea la care ma gandesc de ceva vreme.
FACEBOOK NU VA MAI FI O RETEA SOCIALA
Privind in istorie, nu am gasit niciun moment in care umanitatea si-a dorit sa se expuna asa cum o face astazi pe Facebook. Chiar si in anii trecuti ai Internetului, socializarea a fost mereu ingradita cumva. Am avut grupuri de discutii, forumuri si chiar messenger. Niciuna dintre aceste platforme nu a fost adoptata precum Facebook.
Acum doi ani, spuneam la Webstock ca ne vom intoarce la microsocializare, iar acum Snapchat e cel mai bun exemplu. Nu vom rezista mult timp sa citim ore intregi banalitati, sa vedem si sa ne expunem vietile intre noi. Iar vremea schimbarii va coincide cu momentul in care Facebook nu va mai fi considerata o retea sociala. Va fi un ecosistem.
Acum, s-o spunem pe bune, la 13 ani sunt multe lucruri complicate iar rabdarea este una limitata! 😀
Chestia interesanta este ca la fel cum Facebook li se pare complicat acum, asa si Twitter & co li se vor parea plictisitoare peste un an sau doi, doar pentru ca sunt prea simple iar ei, tinerii, vor cauta ceva mai complex care sa le tina atentia concentrata si sa le satisfaca dorinta de nou.
Facebook, consider, nu si-a atins inca maximul din potentialul pe care-l are, dar are nevoie de timp pentru a progresa, are nevoie ca utilizatorii sa inceapa filtrarea canalelor de informatii la care sunt abonati (prieteni, pagini, grupuri) ori la capitolul asta sta mult mai bine Google Plus, poate si de asta foarte multi considera ca Google Plus va fi peste maxim 2 ani, noul nr 1!
Eu nu cred ca Facebook pierde teren si nici o va face. Lumea se schimba , se schimba si facebook o data cu noi. A devenit “un ecosistem” cum spui mai sus si este deja periculos de mare. Poate prea mare pentru a mai fi detronat de alta retea.
Tendinta catre un ecosistem este deja prezenta si pe Facebook – grupurile sunt din ce in ce mai folosite / cu cat sunt mai bine administrate cu atat sunt mai atent vizitate
Nu stiu cat de esential a fost,este si va deveni… Ideala este o documentatie prealabila si o strategie as putea spune. Atata timp cat iti vei seta directiile de interes ,facebook poate insemna un space deschis oricui.
Nu au nevoie de facebook pentru că instagram şi celelalte oferă opţiunea de distribuirea automată pe facebook. Mi se pare şi normal ca o persoană care pune doar fotografii pe facebook, să folosească instagram. Aplicaţia se deschide mai repede, e mai rapidă la încărcarea unei imagini şi aia e. La fel şi cu Twitter. Nu ştiu de snapchat.
Nu au nevoie de facebook pentru că instagram şi celelalte oferă opţiunea de distribuirea automată pe facebook. Mi se pare şi normal ca o persoană care pune doar fotografii pe facebook, să folosească instagram. Aplicaţia se deschide mai repede, e mai rapidă la încărcarea unei imagini şi aia e. La fel şi cu Twitter. Nu ştiu de snapchat.
Da, asa e, am citit si eu ca cei de 13 – 15 ani sunt deranjati de prezenta adultilor pe facebook si simt ca nu mai au intimitate. Pe laga Instagram, Twitter etc, mai stau si pe ask.fm.
Si eu cred ca FB va pierde teren in fata noii generatii. In plus, aplicatia de mobil este ingrozitoare, iar tinerii acolo sunt, pe mobil. Nu ma astept ca FB sa fie prea dinamica si sa le dea tinerilor ce le trebuie – cu cat compania creste si presiunea actionarilor e mai mare, cu atat devine mai procedurizata si mai atenta la potentialele riscuri, astfel ca reactiile la ce isi doreste piata nu vor mai fi atat de rapide. Iar noua generatie e foarte, foarte dinamica.
Sa speram ca nu va ajunge la nivel de “ecosistem” – ar fi trist sa se colecteze si stocheze in continuare acelasi volum de informatii despre fiecare dintre noi…