Am avut ocazia sa conduc mai multe masini in ultimii ani. De fiecare data, am incercat sa imi imaginez o situatie pentru care as fi cumparat sau in care doar condus masina respectiva. Daca as fi fost corporatist, daca as fi fost burlac, daca as fi fost insurat cu mai multi copii, daca as fi evadat din oras in fiecare weekend etc. Cu unele modele am petrecut doar cateva zile, cu altele cateva saptamani. Cel mai mult am “stat” cu noul Golf, a saptea generatie, pentru ca mi-a placut foarte mult.
Si pentru ca in parteneriatul cu Porsche Inter Auto m-am propus in postul de mic ambasador pentru Golf 7, am vrut sa aflu si alte pareri care sa completeze entuziasmul meu sau sa il amendeze. Prima incercare a fost cu un posesor de Golf 6, care se gandea sa treaca la noul model. A doua incercare a fost cu un corporatist care detine un Golf 7 de vreo doua luni.
TESTUL CORPORATISTULUI
Imi place sa cred ca am avut un mic rol in alegerea pe care a facut-o Aurelian, un manager de achizitii in domeniul bancar, care iubea cu patima masinile japoneze. Cred ca l-am molipsit cu entuziasmul meu si i-am influentat decizia finala. Iata ce mi-a scris Aurelian:
“A saptea generatie de Golf nu exceleaza la niciunul dintre capitolele evaluate in general de revistele auto, insa este bun la toate. Nu are nici cel mai puternic si eficient motor, nici cel mai mare spatiu interior, nici cel mai spectaculos design. Insa este masina in care te urci si pe care o conduci fara sa ai nevoie sa citesti manualul ca sa poti porni radioul. Este un companion discret si de incredere. O unealta ergonomica si eficienta care te transporta in siguranta si confort deplin . Esenta a 40 de ani de existenta si a 30 de milioane de exemplare produse.
Dupa doua luni si patru mii de kilometri, de cand am masina, pot spune ca am facut o alegere buna. De fapt, Volkswagen a bifat aproape toate cerintele mele initiale. Inainte de a o cumpara, mi- am definit o lista de asteptari si am plecat „in turneu” pe la dealeri. Am avut conversatii incitante cu vanzatori de Renault, Opel, Ford. Experiente nu tocmai placute cu configuratoarele online. Surprize mari citind listele de preturi (stiati ca Renault nu mai e o marca foarte ieftina in ultima vreme?!).
De ce am ales Golf? Pentru ca Volkswagen are un configurator online exceptional. Pentru ca e o masina plina de tehnologie: de la senzorul de oboseala pana la Park Assist si mentionand in trecere senzorul de proximitate cu care este dotata interfata multimedia. La altii nu am reusit sa gasesc decat foarte putine dintre optionalele sau echipamentele standard disponibile aici.
A contat si ca am cautat si gasit singura cutie robotizata cu dublu ambreiaj disponibila impreuna cu un motor mic. Ceilalti mi- au oferit doar motoare peste 1600 cmc sau cutii CVT.
A mai contat ca eu unul nu am reusit sa il pun deloc in dificultate pe Leonid de la Porsche Bucuresti Vest si credeti-ma ca am incercat. Oamenii de vanzari pot fi extrem de enervant uneori. Eu arunc intrebari ca o mitraliera si astept raspunsuri rapide si corecte. Si-n cele din urma a contat “putin” ca am facut un drive test de 24 de ore, fara limita de kilometri, cu un Golf avand aceeasi echipare, motorizare si cutie de viteze (din nou, punctaj maxim pentru Porsche Inter Auto).
CARACTERISTICI
Un motor de 1200 de cmc surprinzator: silentios, economic (fata de cat „aspira” Toyota Avensis pe care am condus-o anterior), cu un cuplu omniprezent. O cutie de viteze robotizata, cu 7 trepte si dublu ambreiaj uscat, ce urca si coboara liniar, fara socuri si extrem de rapid (mai ales in kick-down, in setare sport), in functie de fermitatea cu care apas acceleratia.
INTERIORUL
In interior materialele au o calitate remarcabila, cel putin in fata – bordul si panorile de usi sunt acoperite cu un material plastic moale, placut la atingere. In spate, materialul este putin rigid, lucru care la caroseriile cu 5 usi poate fi un detaliu suparator pentru puristi.
In ceea ce priveste calitatea asamblarii, proiectantii si-au facut bine treaba. Rosturile dintre panouri sunt egale, iar imbinarile sunt line. Nu exista muchii ascutite sau chestii in care domnisoarele sa isi agate ciorapii.
Spatiul interior este excelent, fiind la nivelul modelelor de clasa superioara din deceniul trecut, desenat inteligent si simplu, fara artificii de decor SF si fara combinatii geometrice violente. Consola centrala nu mai este… centrala, ci egoist indreptata catre sofer. Pasagerii au alte indatoriri intr- un Golf.
In portbagaj intra doua trollere mari, un bagaj de mana acceptat in cabina avionului si vreo doi rucsaci mici. Deci suficient pentru un week-end prelungit la mare.
Instalatia de sonorizare nu exceleaza prin calitatea si profunzimea sunetului, insa este una corecta, la care puteti conecta telefonul sau player-ul. Ecranul de dimensiune intermediara este suficient pentru functiunile sale, iar rezolutia imaginilor camerei de marsarier este suficienta, fara a atinge insa excelenta.
Singurul lucru care ma deranjeaza usor e senzatia ca un “greiere” baritonal si-a stabilit domiciliul undeva sub bord… nu mi- am dat seama daca e vorba de un zgomot produs de vibratia unor corpuri straine sau de un defect de proiectare. Cert este ca pe autostrazile noastre, atunci cand volumul muzicii e jos, acest parazit suparator isi face simtita prezenta.
EXTERIORUL
La exterior am descoperit Golful anilor 70. Aproape nimic schimbat, cu exceptia dimensiunilor si a impactului normelor de securitate – capota este mult inaltata pentru a satisface standardele de protectie a pietonilor.
Liniile sunt in tonul interiorului: fara artificii, fara experimente, fara rupturi de ritm si combinatii de unghiuri indraznete. Aerodinamica isi face simtita prezenta printr- un eleron spate discret si prin scuturile de plastic ce aplatizeaza fundul masinii. Sa vedem cat de mult vor rezista la iarna, pe drumuri inzapezite.
In orice caz, masina are o tinuta de drum excelenta chiar daca are o suspensie spate antica (pentru motoarele cu putere de pana la 120 de cai, VW monteaza pe Golf o punte spate semirigida).
In concluzie, daca vrei o masina compacta, pe care sa o folosesti mai mult in oras si nu parcurgi mai mult de 20.000 de km pe an, Golf este ceea ce cauti. Si inca ceva, Golful isi stie statutul si e foarte multumit cu el. Nu aspira sa devina obiect de cult”.
Model: Golf 1,2 TSI Blue Motion DSG7 Comfortline; pachet de iarna, pachet Relax, Park Assist, Camera video Rear Assist, Radio CD Media Composition