Priviti spotul de mai sus. Priviti spotul de mai jos. Va plac? Sunt doua clipuri cuminti, am putea zice, usor motivationale in care apar Rebecca Soni (medaliata cu aur la 200 m bras) si Ryan Lochte (medaliat cu aur la 400 m mixt). Sunt doi sportivi care isi propun sa doboare noi recorduri. Partea interesanta la ele este ca au fost difuzate la scurt timp, foarte scurt timp dupa ce acestia au castigat medaliile de aur la Londra.
Cei din advertising stiu ca un spot necesita pregatire si zile bune de munca. E practic imposibil sa difuzezi spotul de mai sus, sa zicem, la 10 ore dupa ce Soni a batut recordul mondial. Doar daca director de creatie ar fi fost Nostradamus.
Ei bine, echipa BBDO New York care a creat spoturile s-a jucat de-a Nostradamus. A filmat mai multe variante de final, imaginand posibile cronometraje pentru sportivi.
Acum pare mai usoara munca, nu? Lasand la o parte cele cateva sute de finaluri inregistrate, sa ne gandim la ce au simtit atletii cand repetau tot felul de scenarii si la ce s-ar fi intamplat daca echipa SUA ar fi avut rezultate slabe; ce ar fi insemnat asta pentru sponsor si tot bugetul consumat.
In advertising iti trebuie asadar multa ambitie ca sa reusesti sa faci ceva deosebit. Ca in sport, nu?