Imi place sa cred ca brandul are o mare importanta in procesul de achizitie a unui produs de tehnologie. Cel putin in cazul meu conteaza. Dar la fel de bine as putea spune ca sunt un brand addict.
Se pare insa ca in general brandul nu prea are importanta daca iau in considerare un studiu recent din UK (PDF). Pretul conteaza cel mai mult si apoi specificatiile tehnice. Doar 12% dintre respondenti apreciaza brandul (loyalty), in timp ce 81% sunt ghidati de pret.
Cum curiozitatea mea este mare de obicei, mi-ar placea sa vad ce cantareste mai mult si pentru publicul roman.
* Compatibilitatea – nu am gasit in studiu o explicatie pentru acest factor, dar banuiesc ca se refera la faptul ca daca folosesti produse Apple vei cumpara mai degraba produse noi compatibile cu acestea.
Cred ca prin gadgets intelegem noi imediat iPhone si tablete. Studiul probabil se refera la si la mp3 playere, laptopuri, boxe, televizor nou, un stick USB si toate celelalte la care, da, pretul conteaza foarte mult.
Eu vad asta din statisticile Profitshare. Lumea vrea pretul cel mai mic. Cele mai bine vandute tablete au fost, multa vreme, AllView si Evolio