Din comunicatul de presa ce anunta rezultatele financiare ale Apple in trimestrul ce s-a incheiat la 29 septembrie, aflu ca in acest interval s-au vandut 2.164.000 computere, 10.200.000 iPod-uri si 1.119.000 iPhone-uri, vanzarile totale pentru acest telefon ajungand in prezent la 1.389.000 unitati.
Deci iPod still rules. Ceea ce ma face sa ma intreb inca o data de ce Apple distribuie iPhone atat de restrictiv si atat de incet. Sa fie o masura luata pentru a proteja vanzarile iPod pentru inca o perioada? Ma gandesc ca multi ar prefera un 2-in-1 in loc sa detina amandoua gadget-urile.
pai explicatia e simpla: Apple are cota parte din toate incasarile operatorilor favorizati (calls, data, sms), incasari provenite de la utilizatorii de iPhones.si daca te gandesti ca acest principiu se aplica pe consumer lifetime (sau pe cel putin 2-3 ani), iar procentul ajunge (dupa cum se zvoneste) chiar la 40% din aceste incasari, atunci ecuatia incepe sa faca sens.
uite, aici sunt detaliile abonamentelor AT&T: http://www.apple.com/iphone/easysetup/rateplans.htmlDaca am presupune ca toti consumatorii au ales cel mai ieftin data plan (60USD/ luna) si ca nu depasesc minutele incluse, asta ar insemna un venit lunar de cca 66 milioane USD, din care sa zicem ca Apple are doar 20%, ceea ce ar insemna minim 12 milioane USD pe luna (-> 144 milioane USD pe an), cifra care creste de la o luna la alta proportional cu numarul de noi abonati. of course ca aceasta suma ar fi putut fi obtinuta (teoretic) din vanzarea incrementala de telefoane necodate, dar daca presupunem ca marginul Apple pentru iPhone este de 20%, practic ei ar fi trebuit sa vanda cel putin dublu ca numar de aparate ca sa se apropie de veniturile de la operator, venituri care se obtin fara efort, plus ca sunt “regenerabile” de la un an la altul.in concluzie, nu ma astept ca Apple sa schimbe business modelul prea curand (unless vine vreo lege care sa-i oblige).
cristi – un iphone de 8 gb nu cred ca de fapt concureaza cu un ipod de 80 gb (nici ca baterie nici ca spatiu etc).Parerea mea e ca nici macar ipod touch nu concureaza cu ipod.
Ce m-ar interesa ar fi procentul de iPod Touch, comparativ cu iPod simplu, de la lansarea Touch pana acum, si trendurile de crestere/descrestere ale vanzarilor.Ar fi foarte interesant pentru a vedea cat are lumea incredere in inovatia Apple, sau cat e de fapt a “tribe brand” ( u buy it, apartii unui “trib”, vezi si Harley, etc)