Twitter a lansat „Notes”, o opțiune în interiorul rețelei de socializare prin care putem publica texte lungi, în limita a 2500 de cuvinte pe articol. Twitter intră astfel în competiție cu Medium, Blogger și WordPress, cele mai impotante platforme de blogging din lume. Ca fapt divers, Twitter, Medium și Blogger au în comun unul dintre co-fondatori, pe Evan Williams.
Twitter Notes este disponibilă în fază de testare pentru un mic grup de creatori de conținut din SUA, Anglia și Ghana. Utilizatorii care testează opțiunea vor avea acces la o nouă filă pe desktop, “Write”, pentru a scrie și accesa articolele. De asemenea, pe profilurile lor va există și o secțiune dedicată, “Notes”, prin intermediul căreia următorii vor găsi mai ușor conținutul publicat.
Câteva funcții de bază:
- Formatarea textului: Funcția va permite utilizatorilor să modifice aspectul textului din articol după preferinţă prin adăugarea de titluri și subtitluri pentru a scoate în evidență anumite pasaje, prin îngroşarea (Bold), înclinarea (Italic), sublinierea (Underline) sau tăierea (Strike-through) textului. De asemenea, dispune și de posibilitatea de a crea liste fie prin intermediul opțiunii „Bullet-Style” sau prin „Numbering”.
- Anexarea fișierelor media: Creatorii de conținut vor avea opțiunea de a insera în articolele scrise fișiere media proprii, de la imagini și videoclipuri până la tweet-uri sau imagini în format GIF. Mai mult de atât, aceștia pot introduce videoclipuri de pe site-urile de video streaming sau melodii ori podcasturi de pe platforme precum SoundCloud, Spotify sau Anchor.fm.
- Modalități de distribuire: Twitter Notes vor avea propriul lor link și vor putea fi distribuite de către autori și următorii lor deopotrivă prin intermediul opțiunilor deja existente pe rețeaua de socializare, prin tweet sau retweet.
„Notes” reprezintă cea mai importantă schimbare în politica Twitter de la dublarea numărului caracterelor pe care le putem scrie într-un tweet, în octombrie 2018. Opțiunea ar putea fi deosebit de utilă utilizatorilor care doresc o alternativă la platformele de blogging sau care publică rar conținut în formă lungă. Publicul țintă al „Notes” este format din jurnaliști, bloggeri, creatori de buletine informative (newsletters), comedianți, poeți, scenariști etc.
Sincer nu cred ca vor putea întra în concurenta cu Blogger, wordpress sau medium. Dar ar fi ceva interesant deoarece twitter are milioane de vizitatori unici pe zi și dacă scrii lucruri interesante poate fi o surpriza placuta