Printre activitățile digitale preferate de români se numără plățile și cumpărăturile online, accesarea platformelor online și a rețelelor de socializare, dar și consultarea publicațiilor de știri, arată un studiu al agenției de media Spark Foundry, membră a Publicis Groupe România.
Conform studiului, platformele de social media rămân în continuare cea mai bună modalitate de a păstra legătura cu prietenii și de a petrece timpul liber, ori pentru relaxare.
Persoanele cu vârsta peste 45 de ani folosesc social media în special pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru căutarea unor brand-uri sau produse pe care doresc să le achiziționeze, dar și pentru diversitatea de conținut. Generațiile mai tinere dau dovadă de un comportament mai activ în social media: publică imagini sau conținut video, caută să descopere noi trend-uri, urmăresc paginile influencerilor și ale celebrităților și caută constant un conținut cât mai divers.
Facebook, Instagram și TikTok rămân, în continuare, platformele de social media preferate ale românilor, în timp ce Twitter a înregistrat cea mai mare creștere din ultimul an în topul preferințelor acestora, fiind folosit cu precădere de către persoane cu vârsta peste 55 de ani.
Facebook este utilizat în special de către un public mai matur (peste 55 de ani), în timp ce persoanele din segmentul de vârstă 18-34 preferă Instagram, TikTok și Pinterest, iar Generația Z (18-24 de ani) alege Snapchat, Reddit și, mai nou, Tinder și Clubhouse.
Imaginile rămân cel mai popular tip de conținut în social media pentru toate grupele de vârstă, cu excepția Generației Z (18-24 de ani), care preferă mai ales videoclipurile, poveștile de pe Instagram, imaginile și videoclipurile 360, transmisiunile în direct și GIF-urile. Articolele și fișierele audio sunt în continuare mai apreciate de către persoanele cu vârsta de peste 45 de ani, în timp ce conținutul de tip text este preferat de cei cu vârsta de peste 55 de ani.
Studiul a fost realizat de echipa Data Intelligence a agenției de media Spark Foundry, prin interviuri online, pe un eșantion de 803 persoane, de sex feminin și masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, în perioada 13-19 mai 2022.
La “Facebook este utilizat în special de către un public mai matur, peste 55 de ani” am ramas masca… 😐