MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum a câștigat BCR pariul cu mediul online

Sistemul bancar a fost printre primele sectoare care au luat în serios digitalizarea în România. Cursa pentru cucerirea mediului online nu a fost una ușoară pentru bănci, fiind marcată de diverse provocări, pornind de la chiar rezistența clienților în fața schimbării până la crearea unor ecosisteme digitale stabile. Mai mult, dezvoltarea segmentului fintech a motivat bancherii să fie mai agili în dezvoltarea proiectelor online și mobile.

BCR a introdus pe piață în octombrie 2018 brand-ul George, un ecosistem digital complex care promitea că va schimba felul în care fac banking românii: mult mai simplu, personal și 100% online. Lansarea a fost una dintre cele mai mari și mai vizibile campanii ale anului, ceea ce a ajutat la poziționarea clară a noului brand între serviciile financiare de pe piață.

Din acel moment și până astăzi, George a avut o creștere susținută, accelerată în ultimul an, pe fondul apetenței sporite a publicului pentru serviciile digitale. Astăzi, George are 1,15 milioane de clienți, cu 15% mai mult decât acum un an. Și poate mai important, numărul de tranzacții în aplicație a crescut cu 70% în T1 2021 față de T1 2020.

Ecosistemul a fost actualizat continuu, având peste 240 de funcționalități integrate de la lansare și până în prezent. Cele mai recente funcționalități George pentru utilizatori sunt:

  • Google Pay – înrolarea cardurilor direct din George
  • Multibanking – opțiune prin care clienții își pot vizualiza toate conturile, inclusiv cele deținute la alte bănci
  • Rambursare anticipată a ratelor de credit – asigurăm o experiență completă din punct de vedere al creditării
  • Achiziție de produse de securitate digitală – am deschis ecosistemul către produse non-bancare, cu o ofertă specială de achiziționare pentru licența Bitdefender
  • Vizualizare pensii – afișarea conturilor de pensie, Pilonul 2 și Pilonul 3, de la BCR Pensii
  • Actualizarea datelor (KYC)  – posibilitatea de a actualiza datele persoanele direct în aplicație
  • Card de credit – obținerea unui card de credit 100% online direct în George
  • Descoperit de cont – posibilitatea de a activa 100% online o rezervă de bani (descoperit de cont)

Sunt deschiși românii să facă banking exclusiv online?

„Mult mai simplu, personal și 100% online” a fost pariul George în 2018. O provocare pe o piață care nu excelează la digitalizare în Europa. Cifrele George de astăzi ne arată nu doar că pariul a fost câștigat, ci și că este un studiu de caz de succes:

Până acum, 48% din totalul cardurilor de credit și 61% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate prin canale digitale. În plus, 40% din creditele de nevoi personale din T1 2021 au fost acordate 100% digital, în creștere cu peste 30% față de același trimestru al anului trecut.

Cum vede BCR viitorul în sectorul financiar-bancar?

Segmentul fintech a pus presiune pe sistemul bancar, intrând în concurență directă și generând schimbări esențiale în modul în care astăzi băncile își gândesc business-ul. Vorbim aici de banking as a service, machine learning, AI, cognitive services, procese menite să genereze implicații pozitive atât pe segmentul B2C, cât și în cel B2B. De altfel, peste 25 de mii de clienți microîntreprinderi au interacționat cu George până în prezent. BCR va pune un accent mai mare pe integrarea clienților business în George, în acest an.

Securitatea IT este o altă preocupare principală a BCR pentru 2021. Atacurile informatice de tip ransomware s-au înmulţit cu 400%, iar industria de cybercrime, pe plan internațional, în acest moment este evaluată la 3 miliarde de dolari. Multe dintre actualizările permanente ale aplicației vizează securitatea, fără însă a îngreuna experiența utilizatorului.

Și, pentru că este parte din ADN-ul brand-ului, George va continua să mute cât mai mult interacțiunea cu clienții în mediul digital. În acest moment, George este aplicația bancară cu cel mai mare rating din România, în magazinele App Store și Google Play, iar 9 din 10 clienți folosesc varianta de mobil.

Comentează