Companiile care s-au adaptat cu succes la noile conditii de lucru dictate de pandemie cauta mereu noi solutii pentru optimizarea proceselor interne. Tehnologia este la mare pret si le ajuta sa se conecteze de la distanta atat cu angajatii, cat si cu furnizorii lor.
Vorbim aici de tehnologia online, care printr-un click pune fata in fata angajatii unei companii sau clientii si furnizorii pentru o discutie live online despre diverse servicii. Vorbim si de acele solutii offline, coordonate de la distanta, care aduc produsele mai aproape atunci cand trebuie sa pastram distanta.
Un bun exemplu vine din zona serviciilor de curierat, unde Sameday a dezvoltat in ultimii doi ani si jumatate, sistemul de casute postale amplasat outdoor, ce ofera acces rapid si in siguranta la comenzile online.
Pentru mine, easybox a fost optiunea principala in ultimul an pentru cumparaturile cu livrare programata, mai ales pentru cele cu livrare in termen scurt. De fiecare data cand aveam nevoie de ceva si voiam sa ajunga la mine cat mai repede, alegeam livrarea la una dintre unitatile aflate in vecinatate. easybox-ul meu favorit este la 1 minut cu masina si 7 minute pe jos. L-am vizitat si la ora 7 dimineata si seara tarziu inainte de ora de incepere a restrictiilor.
Proximitatea si disponibilitatea 24/7 sunt doua dintre marile atuuri easybox, insa mai presus de orice, chiar si de concurenta, este reteaua extinsa de unitati in toata tara. Cea mai mare din Romania!
Recent, Sameday a inaugurat lockerul 1.000, in Bucuresti, foarte aproape de zona unde locuiesc. In acest moment, serviciul este disponibil in toate judetele tarii, avand 250 de unitati in Bucuresti si 60 in Ilfov. In randul municipiilor, cele mai multe centre sunt in Cluj, Constanta, Iasi si Timisoara. Exista easybox-uri in orase mai mici. Pana la sfarsitul anului (financiar), Sameday si-a propus sa dubleze numarul lor.
Avantaje pentru comercianti
Nu am un business de e-commerce, dar sunt un heavy-user al comenzilor si platilor online. Ma pot mandri cu cel putin o tranzactie electronica pe zi si nu includ aici comenzile takeaway. Mi-am mutat aproape total toate cumparaturile online. Utilitatile le platesc prin direct debit. N-am platit niciodata cu cash intretinerea in ultimii 10 ani. 90% din achizitii sunt online. Poate chiar mai mult de atat. Deci ma pot considera un client „educat”.
Din experienta ultimului an, (si) datorita extinderii retelei easybox numarul de tranzactii personale a crescut. Astazi una din 10 achizitii merge la easybox. Evident, cumpar mult de pe eMAG si cumva mi-am setat contul sa aleaga direct livrarea la casute, insa de serviciul Sameday se bucura acum, printre altele, si Decathlon, FashionDays, Libris, Flanco, Carturesti.
Așadar, pe de o parte Sameday accelereaza inaugurarea centrelor easybox, pe de alta parte propune o experienta de livrare imbunatatita si distributia controlata (se evita vizitele multiple la un client, cand acesta nu e la locatie). Si contribuie si la reducerea amprentei de carbon.
Cifre esentiale easybox
• 19 sept 2018 este data la care a fost instalat primul easybox in Bucuresti
• 8 milioane de comenzi au fost livrate la easybox-uri in cei aproape 2 ani si jumatate de functionare
• 2,1 milioane de colete livrate au fost livrate la unitatile easybox de la inceputul anului pana la 26 martie.
• peste 40% dintre bucuresteni prefera livrarea in easybox fata de metodele clasice de livrare
• 2000 de easyboxuri va avea Sameday pana la finalul anului fiscal