În 2020 piața locală de e-commerce (achiziții de la comercianții români), e-tail și servicii, s-a ridicat la aproximativ 7 miliarde de euro, în creștere cu 36% față de anul precedent, conform datelor interne și externe analizate de compania de plăți online PayU.
”Pentru anul 2021 prognozăm o creștere de minim 15% a pieței locale de e-commerce (achiziții de la comercianții români), e-tail și servicii, în linie cu creșterea estimată la nivel global, de 14,3% ”, spune Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Rata de penetrare a plății online cu cardul a crescut cu 50%, atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianți de peste 50%. Pentru 2021, PayU estimează o creștere de 25% a numărului tranzacțiilor plătite online și se așteaptă ca rata de penetrare a plății online cu cardul să atingă pragul de 39%.
Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numărul tranzacțiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacții pe minut. Valoarea medie a unei tranzacții a crescut cu 22%, ajungând la 46 de euro anul trecut.
Avansul plății cu cardul a fost subliniat și de una dintre băncile de top care a anunțat că în primele luni, în perioada pandemiei, peste 300.000 de români au plătit pentru prima dată online.
Pentru 2021, Elena Gheorghe așteaptă ca industria de e-commerce să se axeze pe oferirea unei experiențe pozitive cumpărătorilor, cu un proces de achiziție online cât mai facil și bine optimizat. Standardele comercianților internaționali sunt ridicate și numărul românilor care cumpără transfrontalier este în creștere. De aceea, există și o presiune asupra comercianților locali atunci când vorbim despre utilizarea tehnologiilor pentru automatizarea procesului de cumpărături online.
De la inteligență artificială, la soluții de publicitate cross-channel, toate acestea se întâmplă chiar acum pe alte piețe și trebuie, de asemenea, să fie implementate corespunzător la nivel local.
Foarte interesant!! Tot mai repede se muta lumea pe online, cu timpul o sa cumparam doar de acest mod