Snapchat a fost mereu un challenger. Un challenger care nu a cedat tentativelor de achiziție din partea Google și Facebook. Un challenger care și-a văzut de drum și nu s-a lăsat copleșit de mega-puterile online.
În istoria social media, Snapchat va rămâne drept promotorul filtrelor năstrușnice și a story-urilor. Mai mult, va fi mereu apreciat pentru inovațiile pe care le-a adus, de la ochelarii Spectacles la mini-show-uri în episoade de 5 minute. De altfel, recent, platforma a fost declarată World’s Most Innovative Company de către revista Fast Company.
La nivel mondial, Snapchat avea 265 milioane de utilizatori activi zilnic, în Q4 din 2020. Dacă ne uităm la activitatea lunară, aplicația a avut 347,3 milioane de utilizatori în 2020. Se estimează că va ajunge până la aproape 400 de milioane în 2024.
Reseller-ul oficial pentru Snapchat în România, Httpool, mi-a oferit o serie de informații importante pentru brand-urile care alocă bugete importante în marketingul digital. Datele au fost extrase din platforma de advertising a Snapchat.
Conform Httpool, în țara noastră sunt 2,4 milioane de utilizatori activi lunar pe Snapchat. Dintre aceștia, 65% sunt femei și 35% bărbați, iar peste 40% locuiesc în București. Mai mult, în ultimele 6 luni numărul utilizatorilor activi a crescut cu aproximativ 30%.