Piața de media din România a scăzut cu 2,7% în 2020, până la valoarea de 467 milioane de euro, arată un raport al agenției Initiative. În 2021, este așteptată o revenire de 4%, până la valoarea de 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV.
Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, astfel că evoluția negativă înregistrată de piața de media în anul 2020 a fost cauzată de reducerea puternică a bugetelor în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar.
Cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.
Cum s-au împărțit banii din publicitate:
• Investițiile în publicitatea TV au fost în 2020 la un nivel similar cu 2019, cu o valoare de 308 milioane de euro. Pentru 2021, se estimează o creștere de 2% a bugetelor la valoarea de 314,5 milioane de euro.
• Cheltuielile cu reclamele digitale au fost în creștere anul trecut, cu o valoare totală de 117,8 milioane de euro, cu 6,2% mai mult față de 2019, numai din partea companiilor mari de pe piață.
• Piața de publicitate OOH a înregistrat reduceri semnificative în 2020. Reclama outdoor a suferit o pierdere de 25% comparativ cu 2019. Nu este așteptată o revenire în 2021, nivelul investițiilor rămânând constant, în jur de 24 milioane de euro.
• Reclama radio a simțit și ea efectele pandemiei, scăderea fiind de 20% față de anul anterior, piața atingând o valoare de 22,5 milioane de euro.
La nivel global, piața de media a cunoscut o scădere de 25 miliarde de dolari în 2020, reprezentând o diferență de -4,2% față de 2019, până la valoarea de 562 miliarde de dolari.
Interesant articolul referitor la piata media. Scaderile sunt ingrijoratore si ar fi fost interesant sa vedem o statistica pe scaderile din print. Sau cum a evoluat si sectiunea de print. Pe outdor era clar ca o sa scada avand in vedere ca am stat in case si mai apoi am avut deplasarile limitate.
Speram ca anul asta va fi mai bine pentru toti!
[…] conform specialiştilor în publicitate şi marketing din România, dacă pentru agenţiile de publicitate nevoia de a […]