E final de an și un moment când privim în urmă la ce au însemnat ultimele 12 luni la nivel personal și profesional, cel mai adesea. Ne aducem aminte lucrurile semnificative, rememorăm evenimente, ne gândim la oamenii importanți din viața noastră.
Anul acesta, am trecut printr-o experiență fără precedent. Ne-am schimbat stilul de viață, felul în care muncim, prioritățile. A fost un an așa cum nu ne-am imaginat vreodată.
Pentru mine, 2020 trebuia să fie un an al Călătoriilor. Îmi făcusem un plan în ianuarie să descopăr destinații noi și să revăd locuri dragi. Privind acum în urmă, spun liniștit că 2020 a fost un an al Oamenilor.
A fost un an când cele mai multe bucurii și satisfacții au venit de la oameni. De la cei din jurul meu, de la oamenii cu care lucrez, de la cei cu care m-am conectat online în tot acest timp. Dar și de la oamenii care au ajuns la noi prin faptele lor, chiar dacă nu i-am întâlnit sau nu îi cunoșteam. 2020 va rămâne în istorie drept anul pandemiei. Eu îmi doresc să îl ținem minte și ca anul oamenilor și al omeniei.
“Masă pentru Doi” sau cum să faci bine pe timp de pandemie
În ultimele 9 luni, am văzut multe inițiative de bine pentru susținerea Horeca din partea antreprenorilor din domeniu și mai ales a clienților care au ales să își susțină localurile preferate. Am văzut și multe inițiative ale Horeca pentru a susține corpul medical care luptă cu coronavirusul. Mai mult, am văzut și inițiative care au susținut deopotrivă cadrele sanitare aflate în linia întâi și localurile aflate în impas.
După ce în primăvara acestui an a donat 100.000 de euro pentru Crucea Roșie Română pentru achiziționarea unor echipamente importante și urgente, necesare pentru spitalele din România, BETANO a demarat recent o campanie ce pune la aceeași masă restaurantele mici afectate de pandemie și personalul sanitar implicat direct în cazurile de Covid-19.
Sub conceptul “Masă pentru Doi” și cu ajutorul asociației CSR Nest, BETANO asigură prânzul timp de 30 de zile personalului sanitar din cinci spitale din București, Timișoara, Cluj și Craiova. Este vorba despre: Spitalul Clinic de Urgență „Sf Ioan” București; Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu” București; Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova; Spitalul Județean Cluj; Spitalul Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” Timișoara.
BETANO și-a propus să ofere 100 de meniuri zilnic pentru fiecare spital, în această perioadă, pregătite de 15 mici localuri, afaceri de familie, cu oferte variate și mai ales accesibile. A întins o mână de ajutor, astfel, restaurantelor fără pretenții, care pot asigura o masă bună la prețuri decente. Este cred prima campanie pentru susținerea localurilor populare, despre care puteți afla mai multe detalii pe blog-ul companiei.
Lupta cu boala secolului este departe de a fi încheiată și, mai mult ca oricând, medicii și personalul sanitar au nevoie de susținere, încurajare și condiții cât mai bune. De cealaltă parte, în Horeca, antreprenorii și angajații nu pot intra în hibernare, așteptând vremuri mai bune sau o primăvară timpurie. Activitatea lor este limitată acum și s-ar bucura să fim alături de ei. Să stăm la terase cu o pătură pe noi, să cumpărăm vouchere, să comandăm pentru acasă sau chiar să venim cu idei precum cea de prezentată mai sus.
Ținem, astfel, activitatea restaurantelor în mișcare, susținem localurile mici și, mai ales, mulțumim cadrelor medicale, acordându-le o pauză de prânz gustoasă și binemeritată. Este o bună dovadă de omenie și de implicare a oamenilor de bine.