Până acum n-am văzut, sau n-au ajuns la mine, mesaje ceva mai umane, axate pe empatie. Din lipsă de timp sau din lipsă de curaj, nimeni nu a pus încă pe masă emoție, ca să citez din vloggeri, în cantități industriale. Încă persistă la TV, dar și la radio, spoturile de sales, multe din inerție, din vremurile în care nu eram toți setați pe izolare. Probabil s-a aranjat media planul pe martie. Nimeni n-a avut încă vreme să-și reseteze și să-ți modifice comunicarea. O paranteză aici. Știu, de exemplu, că în piață, exisită o așteptare ca statul să susțină afacerile, dar mi-ar plăcea ca și afacerile mari să susțină, pe spațiul lor media, comunicările de bază din această perioadă, îmdemnul la igienă și responsabilitate.
Aș aprecia pe loc adaptarea și partea umană în dauna execuției excepționale. Brandul care va veni cât mai rapid și cât mai true către consumator, explicându-i cât și cum pot prețui împreună viața, va avea de câștigat. Aștept copy-uri care să îndemne la cumpătare, la rațiune și la faptul că va fi timp de experiențe sociale outoodor după ce se termină perioada asta delicată.
Fiind o perioadă sensibilă nu îmi plac mesajele care își strigă sau își subliniază avantajele pe care le au față de competiție. Nu-i momentul acum! E un brand de pâine care face asta pe TV și zgârie puțin. Aștept și pe radio și pe TV să simt decență, precauție, mănuși dacă vrei, chiar și la partea de glumițe. Adică la spotul Oskar – vopseaua care aduce pe cineva din viitor – încă se poate râde, dar nu toți își vor putea permite să defileze cu umorul.
Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!
Din pacate in societatea noastra este vorba doar despre bani, empatia si alte lucruri nu aduc castiguri palpabile posturilor care vand spatiu publicitar…