Brandurile care operează în România știu mai bine decât am putea crede cum să se promoveze în presa scrisă, ca dovada numeroasele exemple de branded content/ advertoriale pe care le vedem în print și online. Nu am la îndemână studii, dar se vede cu ochiul liber că marketingul de conținut câștigă teren în detrimentul advertising-ului clasic (bannere/ full page ads) și nu văd de ce n-ar fi bine.
E drept, asta dă naștere la două probleme. Prima e ușor de formulat, separarea conținutului propriu-zis editorial de publicitate, aici e destul de ușor, atât timp cât advertiserii nu vor reclamă mascată. A doua e mai nebuloasă și se referă la măsurători unitare, dar și o piață a conținutului promoțional cu tarife previzibile și rezultate de asemeni cuantificabile.
În afară de asta, mi se pare că mai funcționează PR-ul propriu-zis, nu în sensul de articole cumpărate, care se încadrează la cele de mai sus, ci dimpotrivă, subiecte bune puse la dispoziția ziariștilor. Majoritatea outlet-urilor de conținut sunt subdimensionate față de necesarul resurse umane și atunci jurnaliștii se vor bucura când le dai subiecte pe bune, e și normal, fiindcă lucrează într-un ritm infernal și au nevoie de input.
Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!