Nu am remarcat multe lucruri diferite în ce s-a comunicat în perioada asta, mai ales în zona de ATL. Nici nu era timp. Ce cred că nu este OK de făcut, însă: să legi direct, doar cu discurs de vânzare, un avantaj al produsului tău de o frică sau nevoie a consumatorului. Cum ar fi un producător de pâine care mi-ar zice: “Salut!, vezi că pâinea neambalată poate fi cu strănut pe ea, ia-o pe a mea!”. Este ok că ai produsele astea, ele vin bine în context, dar fii mai om, că o poți spune și mai frumos de atât.
Cred că unele branduri își pot adapta mesajul și chiar pot ajuta în perioada asta. De exemplu, dacă ne uităm la o categorie care comunică mult și poate face ceva relevant, light și fun, cum ar fi telecomul. Cum telefonul este unul dintre cele mai pline de bacterii obiecte, îi văd pe chițoii ăia doi portocalii cum își spală mâinile, apoi “spală” și telefonul de la ofertă. Sau pe Ghiță, în lumea lui, plină de natură și fără viruși, care, chiar și el, își ia măsuri – dpdv tehnic, nici nu trebuie cine știe ce filmare, poate fi încadrată într-un cadru de telefon, ca un stream video.
Habar nu am cum va evolua comunicarea în perioada următoare, și asta pentru că nu știm cât va dura nebunia cu virusul. În prima fază, cea de acum, așteptăm să vedem cum este mâine.
Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!