MANAFU*

Abonamente Evensys

UniCredit introduce semnătura electronică calificată pentru companii

„Timpul înseamnă bani” nu este doar o vorbă și atât. Psihologii au determinat că mulți oameni chiar pun valoare pe timpul lor. Și nu ne referim aici doar la avocați sau consultanți. De fapt, dacă mă gândesc bine chiar săptămâna trecută mi-am permis să pun preț pe timpul meu.

Am plătit 20 de lei unui serviciu de curierat prin aplicație mobilă pentru a-mi aduce un pachet de la cineva. Probabil mi-ar fi luat în jur de o oră sau mai puțin să merg cu mașina personală. Eram însă înainte de un deadline și timpul conta foarte mult. M-ar fi costat mai mult dacă mergeam cu un serviciu de ridesharing. Aș fi plătit atunci și cu bani, și cu timp.

În ultimii ani, mi-am optimizat cât mult felul în care îmi petrec timpul. Se știe că, în București, ziua are doar 23 de ore, pentru că pierdem în trafic cu o oră mai mult timp decât șoferii din orice alt oraș din țară și nu numai.

Dar nu doar „din cauza” traficului am căutat să câștig timp. Am la dispoziție multe servicii care îmi salvează ore bune lună de lună. Nu mai plătesc nimic la ghișee și chiar nu mai merg la supermarket. Iau mai tot online acum.

Nu am făcut un calcul să văd cât timp am câștigat, dar sunt sigur că tehnologia m-a ajutat foarte mult.

UniCredit pariază pe digitalizare

Am  fost invitat recent la un eveniment UniCredit, unde am aflat că angajații unui IMM petrec în jur de 2 ore pe lună pentru a semna diverse documente la bancă, în timp ce contabilii unei companii mari pot petrece între 5 și 20 de ore pe lună, pentru documente ce necesită semnătură clasică.

Studiul a fost lansat pentru a arăta cât timp poate salva semnătura electronică calificată, pe care UniCredit tocmai a introdus-o pentru clienții săi.

UniCredit este în acest moment prima bancă din România care introduce aceasta semnătură pentru companii, care respectă regulamentul Uniunii Europene în ceea ce privește semnăturile digitale. Ceea ce înseamnă că o semnătură electronică calificată va fi recunoscută fără echivoc în orice stat al Uniunii Europene, precum o semnătura olografă (de mână).

Acest serviciu a fost pus la punct într-o colaborare cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped și compania americană Adobe. Va deveni disponibil într-o serie de sucursale din București, începând cu luna decembrie, bancă având în plan să îl introducă peste tot în țară, unde are o prezentă, până în luna martie 2020.

Procedura este una foarte simplă. Clientul primește pe e-mail un link securizat, care va deschide o pagină web (nu e nevoie de un reader Adobe special, că la PDF-urile arhicunoscute), unde acesta va semna documentul folosind semnătura electronică calificată. Voila!

Oferta de lansare include până la trei certificate gratuite pentru IMM-uri. Pentru companiile cu peste 250 de angajați, banca și Trans Sped vor pregăti oferte personalizate în funcție de nevoi.

Introducerea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor în relația cu clienții persoane juridice, aducând marele avantaj al eliminării hârtiei și al înlocuirii acesteia cu documentație electronică, ușor de stocat și de accesat atât de către clienți, cât și de către bancă.

Studiul prezentat de UniCredit a mai arătat că percepția companiilor asupra introducerii semnăturii electronice în activitatea lor este una pozitivă, 73% dintre companiile mici și respectiv 88% dintre companiile mari considerând-o utilă și 75%, respectiv 77%, considerând că este un mijloc sigur.

În 2018, UniCredit a implementat cu succes posibilitatea de semnare electronică a documentelor pentru mai multe tipuri de produse destinate persoanelor fizice. În acest moment, 60% din conturi și 35% din creditele de nevoi personale sunt contractate cu semnătură electronică, astfel contribuind la eficientizarea operațiunilor în sucursale și simplificarea experienței bancare a clienților.

Comentează