Festivalurile au devenit momente importante din viața românilor, mai ales în ultimii 5 ani, o dată cu apariția Untold, Neversea, Awake, After Hills și evoluția frumoasă a Electric Castle. Festivalurile au devenit și momente de vacanță (cu concedii planificate după datele lor) sau motive de socializare în gașcă.
Încet, încet se conturează chiar și un profil al participantului la festivaluri, foarte util pentru brand-urile care (în număr din ce în ce mai mare) investesc în parteneriate și sponsorizări.
Agenția de media Starcom a făcut un mic research despre românii care merg la festivaluri, iar rezultatele au fost transformate într-un foarte util infografic.
Este foarte interesant ca in lista apar festivaluri care au avut o singura editie dezastruoasa (TimeShift) sau festivaluri care strang cateva mii de persoane per editie (Garana, Awake, Folk You etc), iar The Carnival, aflat la a 4-a editie in Bucuresti (ultimele doua cu peste 100.000 de participanti fiecare, fiind by far cel mai mare festival de orice tip din Bucuresti, inclusiv peste raposatul B’estfest in zilele lui de glorie) si la prima editie in Timisoara (cu peste 40.000 de participanti, fiind cel mai mare festival de pana acum din Banat) nu este nici macar mentionat in lista ca brand, desi aduna anual cumulat mai multi participanti decat ultimele 6-7 din lista aia la un loc si are o prezenta sustinuta masiv in online, radio si OOH. Dar e bine ca stim cu siguranta ca unui procent de 10% din cei care merg la Summerwell ii place sa cante… much wow… 🙂