Spark, un startup lituanian prezent și în Bulgaria, oferă închirierea de mașini electrice într-un mod mai accesibil și convenabil, pe modelul de car sharing oferit deja la noi de Pony și BCR eGO. Practic, plătești cât timp utilizezi mașina, fără să depui o garanție, fără să semnezi acte, foarte ușor și rapid de pe telefonul mobil.
Pentru lansare, Spark a adus în București 50 de mașini Nissan Leaf 40 și Renault ZOE. În următoarele luni, flota ar putea ajunge la 100 de mașini, ce pot oferi o autonomie de peste 200 km la o singură încărcare.
Prețurile finale sunt de 1,20 lei/minut pentru Renault ZOE și de 1,40 lei/minut pentru modelul premium Nissan Leaf 40. Clienții SPARK au alocați 150 de km gratuiți pe zi, după care vor trebui să achite o taxă suplimentară de 0,75 lei/km pentru ZOE și de 0,85 lei/km pentru Nissan Leaf. Durata minimă de închiriere este de 12 minute și nu există o durată maximă de utilizare.
Ce îmi place la acest serviciu este că, având vehicule electice, le poți parca gratuit în orice parcare cu plată publică. Această facilitate oferă acces la locuri bune de parcare din centrul Capitalei, fără nicio plată suplimentară.
M-am uitat de mai multe ori în aplicație, nu am văzut mai mult de 10 mașini disponibile.
Din păcate însă zona de acoperire este foarte mică, te forțează practic să faci drumuri doar între o zonă mică din Aviației și centru.
Hai ma, Leaf 40 e premium?
Vorbind din postura de proprietar al unei semenea “bijuterii”, iti spot garanta ca nu e premium decat daca compari cu Logan. Troncane foarte Sandero Like!
Da, faci mari economii la parcare; cine a scris acest advertorial/comunicat de presa, traieste pe alta planeta.
Si mai e un mic aspect: unde incarci?
Au facut statii proprii de incarcare sau se ingramadesc ca tot romanul la Kaufland, ca e free?
Super tare. Am incercat si eu mai demutl sa gasesc sa inchiriez o astfel de masina dar nu am gasit una disponibila la momentul repsectiv. Cu siguranta o sa mai incerc pe viitor!
Bogdan, eu nu am Leaf, aici nu stiu sa iti confirm. Trebuie sa te cred pe cuvant.
La partea cu parcarea gratuita, nu e vorba de economie. E vorba ca acum poti lasa Spark-ul sau Pony-ul oriunde (in orice spatiu de parcare platit sau free). Inainte nu prea puteai. Sunt niste reguli in car sharing.
De incarcat nu te ocupi tu in car sharing. Poate doar daca iei masina pe o zi, sa te opresti la unul dintre punctele publice sau sa o incarci acasa. In rest, masinile sunt urmarite la consum remote. Daca e una aproape descarcata e luata la incarcat.