FOMO sau Fear Of Missing Out este una din temerile noastre contemporane, descrisă de specialiști drept frica de a nu rămâne pe afară, de a nu fi inclus, de a nu fi la curent cu ce se întâmplă. Pentru unii, FOMO e o problemă socială, pentru alții una profesională.
Astăzi nu putem ști totul, nu putem fi peste tot, nu putem sta chiar tot timpul conectați, mai ales dacă avem un job presant și multe responsabilități.
Așa mi-a venit ideea unui newsletter lunar ca o revistă de social media, pe care l-am numit F O M O .
Lună de lună, îmi propun să ofer oamenilor ocupați din marketing și comunicare un buletin informativ cu cele mai importante știri din ultimele zile, tendințe care prind sau care sunt pe cale să se dezvolte, exemple de campanii creative, aplicații utile și articole cu know-how valoros, pe care le selectez cu atenție în cele câteva ore pe care zilnic le petrec informându-mă.
Puteți deja vedea prima ediție, inserată mai jos, iar dacă vă place selecția mea și găsiți utile informațiile, vă invit să vă abonați.
Vă rog să vă asigurați că adresa mea de e-mail (o găsiți și în pagina Contact) este adăugată în agenda voastră, pentru a primi direct în Inbox mesajul meu.
Newsletter-ul va fi trimis în prima săptămână a lunii. Sugestiile și propunerile sunt binevenite pe adresa din pagina Contact a blogului.
Tot ce a fost mai important în marketingul digital în luna martie
Cum poți să subliniezi că la angajare înfățișarea nu contează? Angajezi ajutoare cu deficiențe de vedere care să te ajute în recrutare. Ele nu vor judeca după look, nu-i așa? O campanie de la McCann Columbia și Centro de Rehabilitación Visual Integral.
Social Media News
💥 Mark Zuckerberg este pus pe curățenia de primăvară. După ce în februarie a eliminat 168 de conturi și 28 de pagini de Facebook și 8 conturi de Instagram în Moldova, a dat jos, în martie, mai multe pagini, grupuri și conturi de Facebook și Instagram din România și UK și 2.632 de pagini, grupuri și conturi de Facebook și Instagram din Iran, Rusia, Macedonia și Kosovo.
🎯 Instagram vrea să lase brand-urile să sponsorizeze conținutul generat de influenceri, prin ceea ce numește branded content ads. Opțiunea încă nu este disponibilă tuturor conturilor de business.
🙊 Numărul utilizatorilor de Facebook din America a scăzut cu 17 milioane față de nivelul anului 2017, pe fondul scandalurilor privind protecția datelor personale.
🛒 Instagram a făcut un mare pas către e-commerce. A anunțat lansarea Checkout on Instagram, o opțiune ce permite cumpărarea produselor direct din imaginea în care se află, fără a mai părăsi rețeaua.
👤 Basement este cea mai mică rețea socială personală, care ne lasă să adăugăm până la 20 de prieteni. E rețeaua prietenilor apropiați, ca un grup de WhatsApp mai mic.
🎥 KFC lansează cel de-al treilea serial online. Din 21 martie, noul serial RANDOM este disponibil pe canalele de social media ale brandului, în fiecare joi, la ora 17:00, timp de patru săptămâni.
💡 Facebook încearcă să aducă mai multă transparență în rețeaua sa, un pas important fiind lansarea Ad Library, baza de date online unde poți afla ce campanii derulează paginile de brand, de persoane sau ale partidelor politice.
Dai foc reclamelor competiției și primești un cupon pentru un burger gratuit. Asta a cerut Burger King clienților săi, într-un joc AR.
Trends
🎯 Fenomenul ultimelor șase luni la nivel mondial, TikTok, prinde și în România. Citiți aicitot ce trebuie să știți despre această rețea socială, iar aici mărturia unui om de marketing cuprins de acest fenomen.
🚙 Dominos Pizza aduce comenzile în aplicațiile pentru mașini, cu pick-up în locațiile sale sau cu livrare acasă.
📸 Socializarea prin filtre și efecte speciale, așa am putea numi cel mai nou trend, prin care PicsArt crește acum. Aplicația are 130 de milioane de utilizatori activi lunar și un feed asemănător cu cel al Instagram, dar mult mai creativ.
💥 Pentru mulți, Instagram este rețeaua aia superficială, doar cu poze, hashtags, emoji și adesea fără niciun cuvânt. Lucrurile par să se schimbe, zice New York Times într-un articol despre apariția textelor lungi pe Instagram și a captionfluencerilor.
🚀 Sonic Branding-ul nu e ceva nou – mai țineți minte McDonald’s și Intel? – dar pare să conteze din ce în ce mai mult. Mastercard ne demonstrează cât de bine se aude un brand cu un sunet bun în toată gălăgia de astăzi, după colaborarea cu Mike Shinoda de la Linkin Park.
🔥 ASMR este un trend care a prins foarte mult în 2018 pe YouTube. Nici nu o să vă vină să credeți la ce se mai uită oamenii online. Alex Negrea explică pe larg fenomenul aici.
🙊 Și pușcăriașii pot avea rețelele lor sociale, nu-i așa? Există deja trei aplicații – Pigeonly, InmateAid și Flikshop – lansate de foști pușcăriași.
Noul spot Hornbach nu ar trebui povestit. Trebuie văzut. Chiar așa miroase primăvara în advertising. Ca reclama asta.
Real-Time Marketing
☕️ Starbucks și brand-ul local 5 To Go s-au jucat de-a real-time marketing-ul, într-o zi de luni. Pagina de Media are detalii despre succesul unei idei, cu un buget mic în spate.
💰Real-time marketing-ul prinde și în domeniul bancar, unde Banca Transilvania completează un anunț făcut de ING Bank despre venirea Apple Pay în România.
Social Media Crisis
🐔 Puterea social media a fost simțită pe pielea Puiului Fericit de la Agricola Bacău. În numai 24 de ore, am putut vedea ce impact are un status pe Facebook asupra unui brand și totodată cum utilizatorii de Internet ajung să creadă ușor orice e pus online.
🛩 Boeing trece probabil prin cea mai mare criză corporate din ultimii mulți ani, după ce două avioane 737 Max s-au prăbușit. Este o lecție pe care orice om de comunicare și brand ar trebui să o știe. Citiți această colecție de 5 articole pentru o privire de ansamblu asupra crizei.
Cel mai mare și cel mai cunoscut eveniment dedicat comunității creatorilor de conținut din Fashion & Beauty, Digital Divas, are loc anul acesta pe 28 mai, la Palatul Bragadiru. Un nou concept va fi anunțat în curând. Urmăriți pagina de Facebook și contul de Instagram.
Apps & Tools
🚀 Firefox Send e o alternativă pentru WeTransfer. Puteți trimite gratuit fișiere până la 2,5 GB.
🎯 Dacă trebuie să descărcați conținut multimedia de pe YouTube, Instagram, Twitch sau Reddit, aveți la dispoziție SocialSnapper.
✂️ Aveți o poză preferată, dar apare în ea un ex? Cu Edit My Ex, scăpați de el sau ea în 48 de ore. Din poză, nu din viața reală. Vă costă 7£.
📩 O extensie de Chrome de la Snov.io îți spune când destinatarul a deschis mesajul tău trimis prin Gmail.
🔎 Nu ar fi mai bine să vedeți un preview al rezultatelor din căutările pe Google în loc să deschideți fiecare pagină în parte? Google Results Previewer face asta.
Nike a adus primul spot emoționant al anului, Dream Crazier, despre femeile din sport care au depășit multe bariere.
Social Media Know How
📸 Cum să atragi mai mulți urmăritori pe Instagram (Hot In Social Media)
💰 Cât costă o campanie de influencer Marketing în România? (Florin Grozea)
🚀 Cum să faci o campanie de ad-uri pe Reddit (Mavericks)
🎯 4 strategii de marketing prin Facebook Messenger care funcționează (WordStream)
⏰ Când este cel mai bine să postezi pe Instagram (Hot In Social Media)
Căutăm astăzi pe Internet răspunsuri la mai toate întrebările ce ne trec prin minte. De aici a pornit Spotify când a lansat în Australia campania Just Add Spotify. Practic, a creat playlist-uri în funcție de o serie de întrebări pe care ni le punem adesea. Povestea campaniei e aici.
Good To Know
LAUNCH OF THE MONTH – Om de marketing și antreprenor Iulian Pădurariu anunță lansarea serviciului de sharing cu trotinete electrice, Flow, în București și Cluj.
FOLLOW ON INSTAGRAM – Un cont de Instagram publică schițe cu coperte de cărți, purtând titluri ipotetice, dar foarte ancorate în realitate.
MARKETING STUNT – Pentru a mai atrage atenția publicului, Hendricks’ Gin a creat un uriaș castravete gonflabil, pe care l-a lansat la apă. Castravetele s-a scufundat, cum nu era de așteptat, firește, iar acum Hendricks’ Gin l-a dat dispărut și a pus recompensă. Poate fi fail, poate fi stunt.
RESEARCH – O analiză de conținut pe 100 de brand-uri în 9 industrii populare pe Instagram
RANDOM NEWS – Apple a făcut un nou pas în zona financiară, după lansarea Apple Pay în 2014. A anunțat acum Apple Card, un card de credit realizat împreună cu Goldman Sachs.