Eram la semafor și priveam un mare panou electoral. Unul dintre candidați avea o ață ieșită dintr-un nasture, sacoul șifonat și mult prea mare pentru corpul său. Și m-am întrebat instant „Chiar nimeni nu a văzut? Dacă era un brand….”.
Mi-am dat seama apoi că un brand mare, cu vechime și recunoaștere, are un standard, e atent la detalii și lucrează mereu cu profesioniști.
Așa mi-a venit ideea să pun aici 7 lucruri de bază pe care partidele mici le pot prelua de la brandurile mari pentru campania electorală.
1. AUDIENȚA BINE DEFINITĂ – Orice brand adevărat își cunoaște audiența și o cunoaște dincolo de vârstă, oraș și venit. Îi știe interesele, obiceiurile și chiar problemele.
2. OBIECTIVE CLARE – Orice brand își propune un set de obiective Specifice, Măsurabile, Accesibile și limitate în Timp, adică S. M. A. R. T.
3. CANALE RELEVANTE – Un brand cu experiență își alege canalele compatible cu audiența sa și potrivite pentru mesajele sale.
4. MESAJE CU IMPACT – Un brand bun vorbește pe limba publicului său, cu un ton potrivit, cu un mesaj clar și credibil.
5. CREATIVITATE – Orice brand mare vrea să fie creativ, dar nu va alege creativitatea de dragul creativității. Va pune eficiența înainte de orice.
6. CALITATEA PRODUCȚIEI – Orice brand cu experiență este atent la detalii, își impune un standard de calitate și lucrează exclusiv cu profesioniști.
7. RESEARCH CONSTANT – Toate brand-urile mari fac cercetări periodice, se duc lângă consumator, testează idei și produse.
BONUS – SIMȚUL RIDICOLULUI – Toate brandurile care au reușit în viață au o voce interioară, în companie sau în agenție, care le spune cum să se ferească de ridicol, mai ales astăzi când am trecut de la Era Informației la Era Așteptărilor (mari din partea publicului).
Mai completați și voi.
Sursa foto: © Mopic | Dreamstime.com
Interesant articolul, multumesc pentru informatie.
Eu aș mai adăuga adaptarea la situațiile din jurul tău prin atenție sporită la ce ar putea fi relevant ca asociere cu brandul tău. De urmărit știrile și alte media pentru evenimente cu care te-ai putea asocia. Marketing de gherilă. 🙂
Toti se adreseaza in cazul de fata aceleiasi audiente. Parerea mea e ca e nevoie de mesaje diferite pe canale diferentiate pe fiecare segment, atent masurabile.