Zona influencer marketing se îmbogățește în România, semn că există o piață în creștere pentru această tendință majoră în comunicare, în ultimii ani. Avem agenții dedicate, nișe de influenceri bine dezvoltate și multe companii și brand-uri dispuse să aloce bugete. Acum avem și o platformă de tip marketplace, pe care brand-urile și influencerii își pot da întâlnire pentru a colabora.
Lansată de 2Performant.com, unul dintre cei mai importanți jucători din affiliate marketing, noua platformă este un serviciu de management digital al campaniilor de influencer și de content marketing.
Prin 2Performant brandurile și agențiile pot derula acum ușor colaborări cu Instagrammeri, bloggeri, vloggeri, publisheri, proprietari de pagini de facebook sau orice alt tip de creatori de conținut.
Pe scurt, dacă cineva dorește să cumpere awareness și conținut, poate arunca un ochi și la 2Performant.
Lansarea unei campanii (brief, buget) se realizează din câteva click-uri, colaborările dintre branduri și creatorii de conținut se intermediază foarte ușor, iar după ce campania a fost încheiată, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, reținând și plătind către stat taxele aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice.
Platforma promite că reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare și plată, ușurează administrarea bugetelor și raportările.
Printre primii influenceri și creatori de conținut listați în platformă se numără Andreea Bălan (cu 2,5 milioane de fani și un ratecard publicitar de 1.800 de euro), Noaptea Târziu (1,54 milioane subscriberi pe Youtube și 4.500 de euro fee) sau Tequila (Vloggerița fenomen cu 1,4 milioane de abonați – cu care poți colabora pentru 2.500 de euro) dar și publisheri de calibru precum Wall-street.ro, Profit.ro, Elle, Libertatea, Kudika sau Timesnewroman.ro sau proiecte editoriale inovatoare, cum ar fi Cronica.ro sau Treizecizero.ro.
În plus, în platformă sunt listați și specialiști și agenții de comunicare și social media cu care companiile pot colabora pentru setarea și managementul corect al oricărei campanii de profil.
Există și o secțiune dedicată proiectelor speciale de content marketing – prin care influencerii și publisherii își pot expune în fața potențialilor sponsori sau parteneri proiectele mari de conținut, finanțabile prin sponsorizări.
Mai multe informații despre noul feature 2Performant găsiți aici.
***
LECTURĂ SUPRLIMENTARĂ: Afiliați vs. Influențatori
Am analizat rezultatele in urma acestei platforme si pot spune ca sun satisfacatoare. Avand in vedere numarul de followeri pe care ii au influenceri, e mai usor sa te promovezi cu ajutorul lor, mai ales daca este vorba de un business la inceput de drum, dar bineinteles, sa-ti permita si bugetul.