Românii apreciază un produs sau un brand, în mediul online, după recenziile bune primite (51%) şi recenzii bune recente (49%), viteza de răspuns a brandului (37%) şi conţinutul de calitate pe care îl distribuie (34%). Surprinzător, probabil, românii nu apreciază atât de mult sunt share-urile (16%) şi numarul de followeri ai brandului (12%).Informațiile sunt preluate din studiul Bold by Lowe Group, realizat de Golin şi iSense Solutions.
În achiziția unui produs, 90% dintre romanii din mediul urban se informează de pe internet (site-ul brandului, magazine online sau social media), dar în același timp, 63% își iau informațiile din magazinele fizice sau showroom-uri, iar 49% apelează la familie, prieteni sau cunoştinţe.
Conform studiului, social media are o influneță nu tocmai mare asupra deciziei de achiziţie. Facebook influenţează decizia de cumpărare a alimentelor (în proporţie de 23%), a produselor de casă şi accesorii (33%), a electronicelor şi electrocasnicelor (31%), a hainelor şi încălţămintei (36%), a energiei şi utilităţilor (17%), a serviciilor financiare (18%).
YouTube influențează decizia de cumpărare cel mai mult pentru electronice și electrocasnice (18%), urmate de produse de casă și accesorii (16%) și haine și încălțaminte (13%).
Instagram influențează cel mai mult cumpărarea de haine și încălțaminte, 9% dintre persoanele intervievate afirmând că au fost influențate de acest mediu pentru cumpărarea lor.
Românii au nevoie de motive serioase pentru a recomanda un produs celorlalți. Pentru 98% din români primează calitatea, apoi experienţa cu produsul (88%) și abia apoi preţul acestuia (74%), pe ultimele locuri între motive fiind ambalajul produsului (40%) și reclama (33%).
Sursa foto: Designed by Freepik