Serviciile de car sharing sunt mai populare decât ne-am fi aștepta, cel puțin în mediul urban, unde 8 din 10 români cunosc un astfel de serviciu, arată un studiu iSense Solutions. Cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii este, firește, Uber, urmat fiind – Atenție! – de BlaBlaCar și apoi de Taxify. Situația în procente stă astfel: 75% dintre români declară că au auzit de Uber, în timp ce 34% au auzit de BlaBlaCar, 26% de Taxify și 13% de Black Cab.
Cu toate că le sunt cunoscute, un sfert dintre românii care au aceste servicii disponibile în orașul lor nu le folosesc din cauza lipsei de încredere, pe când o mică parte dintre ei (10%) nu o fac pentru că nu pot comanda prin apelare telefonică sau pentru că tarifele sunt prea mari (11%).
Probabil cea mai importantă informație din acest studiu e aceea care ne spune că aproape jumătate (47%) dintre românii care au auzit de car sharing din orașele în care aceste servicii sunt disponibile le-au și utilizat: 40% dintre ei au apelat la Uber, 10% la Taxify, 8% la BlaBlaCar și 3% au folosit Black Cab.
Din experiența proprie și a celor din bula mea, pot spune că Taxify vine tare din urmă. L-am folosit și la Cluj, și recent în Bratislava. Personal, le pun în acest moment la același nivel. Chiar pot spune că în ultimele două luni am folosit mai mult Taxify.
Cea mai surprinzătoare informație din studiu mi se pare cea legată de modalitățile de plată.Dintre românii care utilizează servicii de car sharing, 49% au plătit cash, 30% au plătit cu cardul, iar 22% au plătit atât cash, cât și cu cardul.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3.11%, la un nivel de încredere de 95%.