Acest afiș a fost văzut în mai multe locuri din București. Este un autodenunț scris ca un manifest despre falsa viață pe care autorul a avut-o până acum, marcată de dorința de a primi multe Like-uri și de a proiecta o viață perfectă pe canalele social media.
Afișul ne pune un pic pe gânduri, nu doar prin inedita apariție în spațiul public, ci mai ales prin mesaj. Atacă o problemă actuală, pe care o conștientizăm și o ignorăm în același timp: promovarea unei false imagini în social media.
Fără să ne dăm seama, în ultimii 10 ani am trecut de la autenticitate la falsitate în social media, de la necosmetizat, real, normal la filtre, manipularea imaginii și perfecțiune. În toți acești ani, a apărut Generația Falsei Perfecțiuni, care, culmea, nu are limită de vârstă, așa cum știm noi.
Afișul ne îndeamnă să ne uităm la cei din jur sau chiar în oglinda de acasă. De câte ori am numărat noi Like-urile primite? De câte ori am scris ceva și am stat cu ochii lipiți de ecran pentru a vedea reacția celor din jur? De câte ori am prelucrat la nesfârșit o poză, pentru că ne doream să fie cea mai bună versiune a imaginii noastre?
Pentru unii toate acestea sunt deja o rutină. Ei „trăiesc” pentru a primi validarea celor din jur. Ei își pun în agendă story-uri, nu experiențe. Ei devin obsedați de filtre și aplicații care manipulează imaginile. Iar numărul de Like-uri este măsura succesului lor în grupul de prieteni sau în afara lui.
Și dacă primesc Like-uri sub așteptările lor, data viitoare vor trage mai multe cadre și vor petrece mai mult timp editând cea mai bună variantă din cele 30 de fotografii făcute pentru un simplu selfie.
Cei mai mulți dintre aceștia nu își dau seamă că, de fapt, se desprind de realitate în timp ce își falsifică viețile.
Se vorbește mult despre dependența de ecrane și de conexiunea la Internet. Se vorbește despre anxietatea pe care Facebook o poate crea. Ar trebui să se vorbească și despre falsa realitate proiectată în social media și efectele ei: mai puțini prieteni adevărați, mai puține experiențe trăite cu adevărat, mai puțină viață, în cele din urmă.
Înainte să scriu aceste rânduri, m-am uitat pe Instagram. Am numărat 55 de story-uri în ultimele 24 de ore pe un singur cont. 55! Nu 5, nu 15, nu 25. Îmi imaginez că în ziua respectivă autorul nu a făcut nimic altceva decât să își pună viața pe Instagram și să fie cât mai interesant. Încă o dată, în 55 de story-uri.
Să vedem acum continuarea manifestului!
Ai dreptate este corect ce spui si acest lucru apare si datorita presiunii creata de necesitatea de a te expune. Daca vorbim de zona de business atunci tot ce apare este obligatoriu sa fie cat mai aproape de perfect fiindca altfel produsul tau nu s-ar vinde. Este exact la fel cu ce se intampla la mezeluri. Cine ar cumpara daca acestea nu ar fi cosmetizate cu coloranti artificiali? Daca vorbim de expunerea vietii personale atunci mergem spre patologic fiindca se pare ca exista o afectiune caea fost deja caracterizata in studiile de specialitate. Dar se poate pune problema daca aceasta afectiune nu este generata de zona de business care iti arata doar viata perfecta si imaginea perfecta. Cred ca e un mod de a iti crea o lume si o viata pe care altfel nu ar fi posibil sa le ai.
Isi plange de mila si vandalizeaza si o reclama pentru care cineva plateste…
[…] Generația falsei perfecțiuni; […]
copii, e reclama pusa de kfc, nu e vandalizare. Dovada ca au serial numit…social me:)
https://degustam.ro/kfc-lanseaza-serialul-social-me-despre-social-media-si-adolescenti/
Verificati si voi inainte sa trageti concluzii cu…vandalizare!
KFC – SOCIAL ME
“Dacă like nu e, nimic nu e!” Bine ai venit în lumea lui SOCIAL ME, unde totul e fake-uit, nimic #pebune. Din 12 iulie.
Publicată de KFC pe Joi, 5 Iulie 2018
text… intamplator si pe afis:)