Se vorbește acum foarte mult despre influencers și impactul lor în societate. Mai mult, a fi influencer pare pentru mulți o meserie de viitor, ce se poate învăța sau trișa (fake it till you make it). E un statut social dezirabil. Ultimii doi ani au arătat o creștere a interesului brand-urilor față de influencer marketing, ceea ce i-a motivat pe mulți să aleagă acest drum în viață.
Noul val de influenceri, pe care îl vedem mediatizat acum, a atras un număr mare de persoane care au folosit diverse rețete pentru a-și crește vizibilitatea pe Internet și care acum își arogă statutul de influencer și stau la aceeași masă cu specialiștii din diverse domenii și celebrități cu vechime. Este vremea influencer-ilor de carton, care va trece în câțiva ani, ca orice trend fără susținere.
Cum arată însă viitorul influencer-ilor?
Virtual, aș zice eu.
Se vorbește acum la fel de mult și despre Artificial Intelligence, Augmented Reality, Virtual Reality, Machine Learning etc. Toate sunt concepte vechi, dar care acum au prins putere și își găsesc aplicabilitate. Și își vor găsi locul și în rândul influencerilor. Avem și un exemplu deja!
Lil Miquela este un personaj creat pe calculator, o femeie imaginată, cu un cont real de Instagram care a strâns peste 700 de mii de urmăritori. Miquela are și ea un cont de YouTube, dar cu mult mai puțini abonați și doar câteva melodii care sună exact așa cum ți-ai imagina, dat fiind că sunt interpretate de un robot.
Dacă ne gândim că există și Sophia, primul robot care a primit cetățenia unei țări, iar cântăreața Poppy, o tânără de 23 de ani din Los Angeles, și-a creat cariera imitând un robot, putem spune că fenomenul influencer-ilor va fi mai interesant peste câțiva ani decât este acum.