Ne place să spunem despre noi, românii, că suntem ospitalieri, cinstiți, muncitori și în multe alte feluri. De astăzi, putem spune și că suntem responsabili. Cel puțin așa reiese dintr-un studiu realizat de firma de cercetare IPSOS, la cererea Raiffeisen Bank. Rezultatele cercetării arată că 97% dintre români se simt responsabili. Paradoxal însă, doar 8% dintre persoanele intervievate cred că societatea românească este responsabilă. Alte date interesante despre responsabilitate în România găsiți în infograficul de mai jos.
Banking așa cum trebuie
Cu ocazia anunțării rezultatelor studiului, Raiffeisen a lansat și noua campanie de repoziționare a brand-ului. Noua poziționare a Raiffeisen Bank marchează trecerea de la sloganul ”Reușim împreună” la ”Banking așa cum
trebuie” și reprezintă concluzia unui proces de evaluare atât intern, în rândul angajaților Raiffeisen Bank, cât și extern, în rândul clienților. În urma acestui proces de evaluare, a rezultat că cea mai importantă caracteristică a brand-ului este responsabilitatea, dorința de a face lucrurile așa cum trebuie și cu bun simț.
Cred că ar fi util să aflăm și din ce mediu făceau parte oamenii care au participat la sondaj (urban sau rural) pentru că din ce observ in jurul meu nu prea bate cu realitatea acest studiu. Cel puțin la responsabilitatea față de mediu, pe drumul de la țară până în București, să nu mai zic de șoseaua de centură a capitalei, sunt aruncate gunoaie cu tot cu saci. Probabil oamenii au impresia că acele gunoaie se evaporă sau dizolvă și ajută mediul înconjurător.
Paradoxal, da. Ce am observat este că unii oameni „cred” că sunt A sau B, în acest caz, responsabili, dar practic nu sunt.
Când locuiam în Italia spuneam tuturor cât de respectuoși sunt românii. Când m-am întors în țară, am crezut c-am greșit destinația. Oamenii nu mai sunt cum erau odată. Sau poate numai cei pe care i-am cunoscut eu erau respectuoși… la țară.
Ar fi bine să fim responsabili în proprorția asta.