Deși avem la îndemână noile tehnologii de câțiva ani buni, mă refer aici la Artificial Intelligence, Virtual Reality și Augmented Reality, am văzut abia în ultimul an o creștere a interesului companiilor și mai ales a numărului de aplicații disponibile. Următorii ani vor fi marcați de aceste tehnologii, când vom simți noua revoluție tech de la proliferarea telefoanelor inteligente.
Până și industria auto, destul de conservatoare prin definiție, face pași îndrăzneți pentru a adopta noi tehnologii. De exemplu, BMW România a creat, împreună cu Microsoft, o aplicaţie de realitate augmentată pentru lansarea modelului X2.
Cu ajutorul ochelarilor HoloLens, aplicația introduce utilizatorul în universul BMW X2. Am testat-o chiar eu și vă pot spune că am avut parte de o experiență imersivă, aș putea spune. Mașina e în fața ta, ca o holograma, iar tu o descoperi. Te învârți în jurul ei, chiar privești interiorul și mai ales o personalizezi.
Este o tactică bună de a atrage atenția segmentului tânăr, foarte conectat, care intră în target-ul modelului.
BMW a mai făcut un pas important pentru a oferi o experiență actuală clienților. Se bazează din ce în ce mai mult pe prezentările multimedia, care au mai multe atuuri în fața clasicelor cataloage sau broșuri, pe care le întâlnim în orice showroom. Virtual Product Presentation este un car configurator complet, pe care îl accesezi de pe o tabletă conectată la un ecran. Așa cum faci adesea configurări complexe pe calculator, poți avea o experiență similară și în showroom.