MANAFU*

Abonamente Evensys

Growth Hacking sau cum fac marketing startup-urile de succes

Dropbox, un serviciu de găzduire fișiere în cloud a reușit, printr-o simplă idee de marketing, să treacă de la a cheltui 300$ pentru conversia fiecărui client, la a avea un sistem aproape gratuit de atragere de noi clienți.

Cei de la Airbnb, o platformă ce îți permite să îți găsești cazare în apartamentele localnicilor în peste 180 de țări, au găsit un „hack” prin care s-au folosit de Craigslist, un fel de Olx.ro din Statele Unite, pentru a atrage în mod gratuit și automat zeci de mii de utilizatori.

Când citești astfel de studii de caz, vrei și tu o astfel de idee „magică” pentru afacerea ta.

De fapt, de când am început să vorbesc și în România despre Growth Hacking, conceptul de marketing folosit de cele două companii de mai sus precum și de Facebook, LinkedIn, Uber și multe alte start-up-uri de succes, e ușor de înțeles faptul că oamenii întreabă „cum pot aplica această idee în afacerea mea?”.

Când le povestesc antreprenorilor despre cum aceste companii au transformat clienții în promotori ai afacerilor, cum au reușit o creștere organică folosind un buget minim de marketing, cum un moment de „aha!” le-a ajutat să aibă o creștere ce arată precum o crosă de golf, e normal să-și dorească să implementeze astfel de idei și în afacerea lor, e de înțeles de ce mă întreabă „Care e cea mai bună tactică de marketing? Care e SECRETUL? Hack-ul suprem?”.

Doar că lucrurile nu funcționează chiar așa.

Pentru că, am ajuns să descopăr în ultimii 4 ani de când studiez companiile de mai sus și modul în care au făcut marketing, acestea nu au ajuns să valoreze zeci sau sute de miliarde de dolari și să crească atât de rapid datorită unui moment de inspirație, datorită unui moment de „aha!”.

În spatele acelor idei cu efect exponențial a stat un proces foarte bine pus la punct și o abordare în marketing bazată pe măsurare și testare, nu pe a merge pe ideile pe care le toată lumea le folosește, pe cele cu care suntem obișnuiți.

Am încercat să comprim esența growth hacking-ului, abordarea în marketing folosită de companiile menționate mai sus, în cadrul unui infografic. Sper că acesta te va ajuta să înțelegi la un nivel de bază ce presupune conceptul și te va face curios să citești mai multe.

Dacă ești curios, am creat și un întreg ghid, destul de aprofundat, care te va ajuta să înțelegi lucrurile mai în detaliu.

Articol realizat de SMARTERS – Prima agentie de Growth Hacking Marketing din Romania.

6 comentarii

  1. Pyuric says:

    *Tim Ferriss. Cu doi de s. Și Ryan Holiday a venit cu ideea campanei pentru The 4-Hour Chef. Era publicată via Amazon iar librăriile fizice au boicotat distribuția ei. Are un întreg articol pe tema asta: https://www.fastcompany.com/3016487/how-to-growth-hack-anything-lessons-from-a-bittorrent-best-seller
    Tot Ryan Holiday are și cea mai vândută/citită carte pe tema growth hacking, chiar Growth Hacker Marketing se numește.

  2. […] Fie vorba între noi, sub această formă sau alta apropiată, punctele cheie ale planului de mai sus sunt folosite de mai toate companiile care folosesc abordarea de growth hacking. […]

  3. […] Fie vorba între noi, sub această formă sau alta apropiată, punctele cheie ale planului de mai sus sunt folosite de mai toate companiile care folosesc abordarea de growth hacking. […]

  4. Marius says:

    Da growth hacker,sau un marketing eficient,dacă doriți cu adevărat să vă dezvoltați afacerea și sa generati mai multe vânzări, încât să vă asigurați o crestere constanta si sigură, trebuie să înțelegeți cum să faceți acest lucru eficient..folosim si noi: http://www.masteralternativ.com

  5. […] punctele cheie ale planului de mai sus sunt folosite de mai toate companiile care folosesc abordarea de growth hacking. După ce completezi planul cu idei, trebuie doar să le prioritizezi și să le planifici conform […]

  6. […] Fie vorba între noi, sub această formă sau alta apropiată, punctele cheie ale planului de mai sus sunt folosite de mai toate companiile care folosesc abordarea de growth hacking. […]

Comentează