În urmă cu peste 50 de ani, doi jurnaliști pasionați de gastronomie, Henri Gault şi Christian Millau, au hotărât să lanseze un ghid independent al restaurantelor. Până în prezent, conceptul s-a răspândit în douăzeci de ţări, fiind un punct de referință în gastronomie pe toate continentele.
În România, ghidul și-a anunțat prezența zilele acestea, urmând ca procesul de evaluare să înceapă în luna noiembrie a acestui an. Reprezentanții Gault & Millau vor vizita o serie de restaurante din Bucureşti şi principalele oraşe ale ţării, iar rezultatele vor fi anunțate în mai 2018, în primul ghid oficial publicat în România.
Prin criteriile specifice, Gault & Millau acordă restaurantelor un punctaj între 0 şi 20 care ține cont de experiența completă a unei vizite în restaurant. Cele care obțin cel puțin 10 puncte vor apărea în ghidul publicat anual, iar cele care primesc un punctaj superior vor primi distincții sub formă de bonete Gault & Millau, al căror număr variază între 1 și 5. De asemenea, ghidul va include şi restaurante din categoria “Pop” – cele care se disting mai degrabă printr-o experienţă culinară relaxată şi uşor accesibilă (e.g. wine bars, cafenele de specialitate, patiserii gourmet, food trucks) – precum și o secțiune specială dedicată vinurilor.
Țineți aproape site-ul www.gault-millau.ro, unde începând cu luna noiembrie, restaurantele vor avea posibilitatea să se înscrie şi să își actualizeze informaţiile pentru publicul larg.
Foto: Côme de Chérisey, CEO Internaţional Gault & Millau și Alexandre Almăjeanu, fondator Gault & Millau Romania