Din simplu consumator, am devenit odată cu lansarea Nespresso în România un prieten apropiat al acestui brand impresionant. Timp de aproape 10 ani, am consumat cafeaua Nespresso și am căutat magazinele sale prin toată lumea, pe unde am călătorit. Astăzi pot vorbi și eu altora despre experiențele frumoase pe care le oferă Nespresso clienților și nu numai.
Dacă la început, eram fascinat de branding, de felul în care arătau magazinele și de deschiderea față de clienți, acum mă interesează și acțiunile de bine ale brand-ului. În primii ani de „relație”, îmi plăcea ideea de a primi gratuit o cafea când vizitam un magazin, oriunde în lume. Mai apoi, am devenit atent la felul în care Nespresso obține una dintre cele mai bune cafele din lume.
Implicarea în comunitate e un câștig pentru toată lumea
Am mai scris pe blog despre companiile și brand-urile care se implică în diverse cauze sau demarează programe cu un impact pozitiv față de cei din jur. Unele brand-uri au această atitudine în ADN-ul lor, altele au puterea să schimbe sau să aducă o schimbare sau ceva bun în comunitate.
De aceea, aduc acum în prim plan o inițiativă de bine a Nespresso. Este în fapt o acțiune de responsabilitate față de comunitatea și oamenii care dau lumii una dintre cele mai bune cafele, în rândul fermierilor din Columbia. Dar dincolo de relația mea cu brand-ul, sunt atent – ca mulți alți la consumatori – la ce lasă un brand în urmă sa. Și ideea coffee with a conscience îmi place foarte mult.
Nespresso a lansat încă din anul 2009 programul AAA Sustainable Quality, prin care caută să dezvolte o relație directă cu fermierii care cultivă cafea și în același timp să aducă valoare în comunitate. Astăzi, din program fac parte peste 70.000 de fermieri din 12 țări. Între aceștia se află și cei din zona Jardin, în Columbia.
În cazul lor, programul a adus o moară modernă care a contribuit la creșterea calității produsului și la scurtarea timpului de procesare și livrare. Fermierii reușesc acum să economisească până la 5 ore pe zi.
Ideea programului este de a lucra îndeaproape cu producătorii și de a le oferi acestora un ajutor direct legat de munca lor. AAA Sustainable Quality înseamnă și condiții de muncă bune, câștiguri oneste și siguranța fermierilor. Toate aceste aspecte sunt monitorizate în permanență. Și susținute cu investiții majore. Nespresso alocă anual 35 de milioane de franci elvețieni pentru asistența fermierilor și a plantat până acum 1,4 milioane de copaci în zonele unde brand-ul are furnziori de cafea.
Pentru următorii doi ani, Nespresso a planificat investiții de jumătate de miliard de franci elevetieni în consolidarea producției sustenabile la nivel mondial și pentru a crea un impact cât mai bun în comunitățile în care e prezent. Iar cel mai mare obiectiv, până în 2020, este să includă toate sursele actuale de cafea în programul AAA Sustainable Quality.
Poveștile adevărate susțin ideile de bine
Programul este comunicat anul acesta printr-o campanie de comunicare globală, în centrul căreia stă un spot TV, ce îl are ca protagonist pe Humberto, unul dintre producătorii din Jardin. Spotul ne arată cum fermierul își crește afacerea cu ajutorul Nespresso, reușind astfel să își trimită fiica la facultate. Humberto ar fi dorit ca Andrea să urmeze școala de asistente medicale, însă ea a fost mereu atrasă de natură și a vrut să își urmeze pasiunea pentru fluturi. Acum studiază biologia.
Copiii lui Esteban, un alt fermier din Jardin, nu sunt încă la vârsta facultății, însă au nevoie să petreacă mai mult timp cu tatăl lor. La început, Esteban procesa cafeaua la fermă tatălui sau, ceea ce îi consuma mult timp. Muncea tot timpul. Când noua moară a fost deschisă, a câștigat mai mult timp pentru familie, dar și pentru o dorință a sa mai veche. S-a înscris ca pompier voluntar.
Luis se bucură acum de momentele tată – fiu la pescuit. Pe vremuri, apa din zonă era foarte poluată. Oamenii mergeau la scăldat încălțați, de teamă să nu calce în ceva periculos. Când moara a fost lansată, apa a fost curățată, ca parte din programul de conservare a mediului înconjurător.
Nu l-a adus Nespresso pe George Clooney în prim plan de data această, dar sper că această campanie să îi inspire și pe alții să parieze pe sustenabilitate și pe noi, clienții, să fim atenți la astfel de inițiative.
Cum Nespresso își provoacă angajații să vina cu idei pentru sustenabilitate și le oferă toate informațiile despre cafea, proveniență și producție, puteți află mai multe despre program și în magazinele brand-ului din București – Nespresso Boutique, în Calea Dorobanți 210 și la punctul de vânzare din Băneasa Shopping City, la parter și foarte curând în Afi Cotroceni, tot la parter.
Nu ajung eu nici pe Calea Dorobanți și nici în Băneasa Shopping City când am drum în București, dar abia aștept să-i descopăr în Afi :D.