Alegerile din America au adus în prim plan fenomenul Fake News (Știri False). Existent de mulți ani, a fost simțit din ce în ce mai puternic odată cu creșterea de neoprit a Facebook. Astăzi sunt aproape 2 miliarde de utilizatori în rețeaua creată de Mark Zuckerberg. Și dacă ne uităm la studii, vedem că 75% dintre români spun că Facebook este principalul canal unde întâlnesc știri false.
Dar nu numai Facebook este pus astăzi la zid pentru colportarea facilă a știrilor inventate. Google este de asemenea “părtaș”. Cei doi mari jucători sunt acum principala sursă de informare pentru noi toți și se completează foarte bine. Pe Facebook vedem ce spun prietenii noștri. Pe Google găsim ce spun ceilalți.
Recent, cele două companii de Internet au anunțat noi măsuri pentru combaterea Fake News.
Google, după o perioadă de teste, a decis să pună la dispoziția tuturor utilizatorilor o opțiune numită Fact Check, care permite companiilor de publishing să afișeze eticheta “Verificat” în dreptul știrilor. Mai mult detalii găsiți aici.
Facebook este încă în perioada de teste și promovează chiar în aceste zile un instrument educațional prin care utilizatorii pot să identifice știrile false. Este mai degrabă o opțiune de informare cu resurse din Facebook Help Center. Un mic pas, aș zice. Câteva detalii găsiți aici.
Sursa foto: Visual Hunt
fb nu face nimic, deocamdata, toata pacaleala lor e un sistem mai mult automat de raportare care are rezultate care tind spre zero, nici nu mai folosesc facebook, imi provoaca scarba zberg cu toata politica lui.