Îmi aduc aminte și acum de un anunț văzut într-un ziar londonez, în urmă cu mai bine de 5 ani. Pe o pagină întreagă, anunțul promitea locuri de muncă bănoase meseriașilor, electricieni, instalatori etc. Sumele promise erau foarte mari în comparație cu ce câștigă meseriașii în România, chiar și cei mai buni, și chiar cu alte job-uri white collar din Londra. Concluzia mea a fost: E cam greu să găsești pe cineva bun la reparații în casă în Anglia!
E greu să găsești un meseriaș bun și în București. Iar când îl găsești, te ții de el cu anii și îl recomanzi numai prietenilor apropiați. Iar când nu îl ai, îți întrebi prietenii pe Facebook, sperând că unul își va face milă de tine.
Cineva mi-a vorbit recent despre Ajusto, un serviciu de booking online pentru tot felul de specialiști în întreținerea casei. A părut serviciul ideal pentru mine și pentru cei căa mine – oameni cu un program alert, legați în permanență de Internet și care își doresc mai mult seriozitate și calitate și mai puțin cel mai mic preț.
Ce este Ajusto?
Ajusto este o platformă online pe care clienții pot cere ajutorul și în care meseriașii își pot oferi serviciile. Cu un design intuitiv și funcții ușor de folosit, platforma îți pune la dispoziție specialistul potrivit pentru lucrarea ta.
Cum funcționează Ajusto?
Vorbesc acum de partea clienților. După ce ai ajuns pe site, îți creezi un cont. Link-ul direct e aici. Apoi accesezi contul și inițiezi un proiect. Alegi categoria (amenajări interioare, instalații sanitare, bricolaj, reparații diverse, verificare aer condiționat, lăcătuserie, montat TV etc), apoi zona (sectorul din București) și menționezi cât de repede îți dorești lucrarea (în 48 de ore, o săptămână sau o lună). Eu am bifat opțiunea “Sunt flexibil”, pentru că nu aveam o urgență.
Dai un titlu “proiectului” și oferi o descriere. Cu cât e mai amănunțită, cu atât e mai bine. Transmiți și dacă ai materiale proprii sau vrei ca Ajusto să aducă produsele potrivite. La final, ești invitat să încarci pe site o serie de fotografii despre proiect. În cazul meu, fiind vorba de o amenajare interioară, am pus imagini cu camera și chiar detalii cu părțile care aveau nevoie de o reparație atentă. Ultimul pas e validarea proiectului.
În funcție de urgența proiectului, vei primi un telefon pentru verificarea informațiilor și stabilirea datei de execuție a lucrării.
Dați feedback după colaborare
Ce am apreciat mult la Ajusto a fost dorință de a schimbă un sistem în care există o lipsă de educație de business și customer service, unde noțiunile de deadline și preț corect sunt speranțe și nu certitudini.
Am avut ocazia să testez platformă într-o campanie de popularizare a serviciului. Scopul a fost să îl încerc ca un client obișnuit și să dau apoi feedback. Le-am oferit și sper să implementeze cât mai curând sugestiile mele. Să le oferi și tu dacă vei utiliza serviciul. Poate fi un prim pas important spre schimbarea mentalității unei tagme.
Daca sunteti interesati de redecorarea sau reamenajarea spatiului dumneavoastra, ne bucuram sa va venim in ajutor. V-am starnit curiozitatea? Vizitati http://cocoonhome.ro/ si faceti cunostinta cu echipa care va va schimba locuinta intr-un spatiu primitor, comfortabil, relaxant si functional.